
Toyota donosi, że opracowała sposób na stworzenie bardziej wydajnych baterii dla pojazdów mobilnych. Japoński producent opracował metodę, która umożliwia obserwację swobodnego przepływu jonów litu w elektrolicie.
Proces ładowania i rozładowywania baterii może powodować odchylenia ścieżki pokonywanej przez jony litu, co niekorzystnie wpływa na wydajność akumulatorów po wielu cyklach pracy. W celu minimalizacji skutków tego niepożądanego zjawiska naukowcy postanowili przyjrzeć się temu, w taki sposób przepływają one przez elektrolit. Dotychczas nie istniała technologia, która by to umożliwiała.
Inżynierowie Toyoty postanowili zastąpić fosfor - tradycyjny składnik elektrolitu w bateriach litowo-jonowych - cięższymi pierwiastkami. Odpowiadały one za wprawienie w ruch jonów w elektrolicie. Następnie bombardowali je silnymi promieniami rentgenowskimi, co umożliwiło obserwację przepływu.
Dzięki obserwacji sposobu przemieszczania się jonów litu w elektrolicie prace badawczo-rozwojowe mogą skupić się na optymalizacji tego ruchu, co korzystnie wpłynie na wydajność baterii. Toyota szacuje, że opracowana przez firmę technologia pozwoli zwiększyć żywotność akumulatorów EV oraz zasięg opartych o nie pojazdów elektrycznych nawet o 15%. Firma niedawno ogłosiła, że zamierza zintensyfikować prace nad rozwojem samochodów elektrycznych, co pozwoli jej w pełni wykorzystać opracowaną przez siebie metodę.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- cnet

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Praca równoległa zespołów prądotwórczych z siecią - zło konieczne czy...
Jak pokazują doświadczenia poprzedniej zimy, szczególnie na terenie polski południowej,jest ona szansą dla odbiorców indywidualnych i zakładów...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-