
Magnomatics otrzymało grant w wysokości 100 tysięcy funtów na rozwój silników PDD (Pseudo Direct Drive). Dotacja z brytyjskiego rządu pozwoli firmie udoskonalić technologię, która daje nadzieję na nową generację cichych i wydajnych silników elektrycznych, które znajdą zastosowanie głównie w taborze kolejowym. Magnomatics dotychczas wyprodukowało kilka prototypów swoich konstrukcji.
Silnik PDD ma być przełomem i doskonałą alternatywą dla silników z magnesami trwałymi. Nie wymagając przekładni mechanicznej, zachowuje wysoką wydajność, niskie koszty eksploatacji oraz doskonałą niezawodność. Zalety PDD potwierdziły dwa projekty finansowane również przez brytyjski rząd, w którym wzięły udział Dennis-Eagle oraz Mira.
Według Magnomatics PDD łączy przekładnię magnetyczną ze standardowym stojanem. Zewnętrzny układ magnesów przymocowany jest do wewnętrznego otworu stojana, natomiast pole magnetyczne wytwarzane przez uzwojenia wykorzystywane jest do napędzania umieszczonego w nim wirnika.
Firma dodaje, że wytwarzany przez ten wirnik moment obrotowy jest wówczas kontrolowany magnetycznie, pozwalając maszynie uzyskać wysoką gęstość energetyczną. Naturalna elastyczność wynikająca z zastosowania przekładni magnetycznej pozbawia natomiast wyjściowy moment mechaniczny prawie całkowicie tętnień.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- theengineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Różnice pomiędzy łożyskiem wieńcowym a zintegrowanym napędem obrotu
Zarówno łożyska wieńcowe jak i zintegrowane napędy obrotu stosowane są do realizowania ruchu obrotowego w aplikacjach obrotowych. Główna różnica...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-