
Większość obecnych samochodów do zasilania elementów elektrycznych wykorzystuje system 12-woltowy. Zwiększanie ich funkcjonalności poprzez dodawanie nowych urządzeń sprawia, że prądy płynące przez instalację stają się coraz większe. Według Audi system 12V jest w dzisiejszych czasach na granicy swojej wydajności, przyszedł natomiast czas na system 48V.
Niemiecki producent testuje dodatkowy 48-woltowy układ elektryczny w dwóch prototypowych pojazdach - zmodyfikowanych wersjach hybrydowego A6 TDI oraz RS 5 TDI. Audi doposażyło auta w większą ilość układów elektrycznych, na przykład kompresor elektryczny w celu poprawy parametru przyspieszenia, czy system kontroli dynamiki podwozia. Audi twierdzi, że ma więcej pomysłów na zwiększanie udziału aparatów elektrycznych w całościowej konstrukcji pojazdu, ale podkreśla, że najważniejszym krokiem w rozpoczęciu zmian jest zastosowanie nowej szyny zasilania.
Jak widać na powyższym zdjęciu, koncepcyjne RS 5 korzysta z baterii litowo-jonowych zainstalowanych w tylnej części samochodu, które dzięki przetwornicy DC/DC zapewniają 48V, nawet gdy silnik jest wyłączony. Wyższe napięcie pozwala zastosować przewody zasilające o mniejszym przekroju.
Audi dodaje, że system 48V pomoże zaoszczędzić nawet do 0,4 litra paliwa na 100 kilometrów. Nad 48-woltowym systemem zasilania pracuje także Advanced Lead Acid Battery Consortium, którego celem jest również zmniejszenie apetytu na paliwo dzisiejszych pojazdów.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- audi

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czy można NIE wyłączać?
Każdy użytkownik energii elektrycznej chciałby, aby jej dostaw nic nie zakłócało. Jeszcze można pogodzić się z awariami spowodowanymi przez siły...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-