Powrót do listy wiadomości Dodano: 2014-08-26  |  Ostatnia aktualizacja: 2014-08-26
Zmierzch dwunastu woltów
Zmierzch dwunastu woltów
Zmierzch dwunastu woltów

Większość obecnych samochodów do zasilania elementów elektrycznych wykorzystuje system 12-woltowy. Zwiększanie ich funkcjonalności poprzez dodawanie nowych urządzeń sprawia, że prądy płynące przez instalację stają się coraz większe. Według Audi system 12V jest w dzisiejszych czasach na granicy swojej wydajności, przyszedł natomiast czas na system 48V.

Niemiecki producent testuje dodatkowy 48-woltowy układ elektryczny w dwóch prototypowych pojazdach - zmodyfikowanych wersjach hybrydowego A6 TDI oraz RS 5 TDI. Audi doposażyło auta w większą ilość układów elektrycznych, na przykład kompresor elektryczny w celu poprawy parametru przyspieszenia, czy system kontroli dynamiki podwozia. Audi twierdzi, że ma więcej pomysłów na zwiększanie udziału aparatów elektrycznych w całościowej konstrukcji pojazdu, ale podkreśla, że najważniejszym krokiem w rozpoczęciu zmian jest zastosowanie nowej szyny zasilania.

Jak widać na powyższym zdjęciu, koncepcyjne RS 5 korzysta z baterii litowo-jonowych zainstalowanych w tylnej części samochodu, które dzięki przetwornicy DC/DC zapewniają 48V, nawet gdy silnik jest wyłączony. Wyższe napięcie pozwala zastosować przewody zasilające o mniejszym przekroju.

Audi dodaje, że system 48V pomoże zaoszczędzić nawet do 0,4 litra paliwa na 100 kilometrów. Nad 48-woltowym systemem zasilania pracuje także Advanced Lead Acid Battery Consortium, którego celem jest również zmniejszenie apetytu na paliwo dzisiejszych pojazdów.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
audi
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także