Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2018-08-01  |  Ostatnia aktualizacja: 2018-08-01
Specyfika akumulatorów dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych
Fot. Pixabay CC0
Fot. Pixabay CC0

Przy ciągłym dążeniu do ograniczenia emisji, akumulatory będą odgrywać główną rolę w rozwoju produktów we wszystkich sektorach przemysłu motoryzacyjnego. Przechowywanie energii ma zwłaszcza ogromne znaczenie w dziedzinie pojazdów elektrycznych.

Procesami automatyzacji akumulatorów zajmuje się wiele firm. Jedną z nich jest Kuka, wiodący na świecie producent inteligentnych rozwiązań automatyzacyjnych. Aby móc tworzyć innowacyjne i wydajne koncepcje automatyzacji, bardzo ważna jest dokładna wiedza o produkcie końcowym. Istotnymi informacjami są, przykładowo, właściwości materiałów, czy specyfikacje komponentów technicznych. Szczególną kategorią akumulatorów są te używane w pojazdach hybrydowych i elektrycznych.

Jak wskazuje dr Joachim Döhner, przedstawiciel KUKA i specjalista od przechowywania energii, w przeciwieństwie do akumulatorów o małej mocy i małej pojemności, których używamy, aby uruchomić np. wagę kuchenną czy latarkę, elektryczne i hybrydowe pojazdy wymagają akumulatorów o wysokiej wydajności. Co więcej, muszą one spełniać specjalne wymagania dotyczące mocy, pojemności, masy, a także rozmiaru i niezawodności. Bardzo często w celu zapewnienia pożądanego napięcia, niezbędny jest zespół wielu identycznych akumulatorów, czyli pakiet.

Każdy akumulator składa się z różnych elementów. Obejmuje one ogniwa, które są połączone szeregowo lub równolegle, aby osiągnąć pożądane napięcie i pojemność. Oprócz tego, w ich skład wchodzi również układ chłodzenia, system zarządzania akumulatorem (BMS), a także okablowanie i szczelną obudowa. Jednak podstawowym elementem każdego z nich jest ogniwo.

Jest to zamknięte źródło energii, w którym energia jest magazynowana chemicznie. W pojazdach elektrycznych stosuje się zwykle ogniwa litowo-jonowe. Mają one znacznie większą gęstość energii niż poprzednio stosowane, dzięki czemu są odpowiednie do zastosowań motoryzacyjnych. Są również uważane za bezpieczniejsze, mniej toksyczne i oferują lepszą wydajność energetyczną przy znacznie dłuższym cyklu życia.

(KB)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
kuka.com; machiningnews.com
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :