Powrót do listy wiadomości Dodano: 2013-06-14  |  Ostatnia aktualizacja: 2013-06-14
Polski Prąd - nowy gracz na rynku energetyki

Pozostali mali sprzedawcy osiągają łączną sprzedaż w wysokości 2 TWh rocznie

PP zamierza przejąć klientów, którzy korzystają z energii w taryfie C
PP zamierza przejąć klientów, którzy korzystają z energii w taryfie C

Już wkrótce wielkie spółki energetyczne kontrolowane przez Skarb Państwa – PGE, Tauron, Enea i Energa – będą musiały zmierzyć się z większą konkurencją na rynku.
Za kilka tygodni sprzedaż energii zainauguruje firma Polski Prąd (PP). Jego podstawowym funkcjonariuszem jest Opoka TFI, który zarządza portfelem o wartości ponad 500 mln zł. Nowy gracz zamierza przejąć 12 tys. klientów do końca roku od państwowych spółek.

W 2012 r. sprzedawcę energii zmieniło 45 tys. firm, w tym liczba ta może sięgnąć nawet 100 tys. Polski Prąd planuje podpisać do końca roku 12 tys. umów z przedsiębiorstwami z segmentu MSP. Nie planujemy wielkiej ofensywy na rynku gospodarstw domowych.  Pilotażowo myślimy o przejęciu ok. 3–4 tys. odbiorców – tłumaczy Paweł Owczarski prezes Polskiego Prądu.

PP zamierza przejąć klientów, którzy korzystają z energii w taryfie C (800 tys.) Ten dział rynku charakteryzuje się najwyższymi marżami, które sięgają nawet kilkudziesięciu procent. Polski Prąd zamierza rozpocząć działalność w segmencie MSP, który zużywa rocznie ok. 60 TWh. Jak uważają specjaliści rozwój konkurencji na bardziej rozwiniętych rynkach sąsiednich sugeruje, ze jest możliwe powtórzenie u nas scenariusza, w którym alternatywni sprzedawcy stanowią 20–30 proc. rynku. Planem spółki jest osiągnięcie sprzedaży rzędu 3–4 TWh (w 2014 r. chce dostarczyć 0,5 TWh energii, a rok później do 2 TWh).

Pozostali niewielcy dystrybutorzy (jak np. założona przez Owczarskiego Energia dla Firm i Duon) już przejmują klientów od wielkich grup energetycznych. Wartość ich łącznej sprzedaży to ok. 2 TWh rocznie.

Przed zawarciem umowy z nowym sprzedawcą należy koniecznie dokładnie zanalizować  propozycje konkurencji. C prądu dla MSP w zależności od miasta i taryfy różnią się nawet o 20 proc., a liczba proponowanych stawek zbliża się do 20.

Nie będziemy walczyć o klienta jedynie za pomocą obniżki cen. Widzimy dużą nieefektywność w zarządzaniu energią przez małe i średnie przedsiębiorstwa. To nie tylko prąd, lecz także gaz, sposób ogrzewania, izolacji, jakość oświetlenia. W Polsce na metr kwadratowy powierzchni użytkowej zużywa się kilka razy więcej energii niż np. w Niemczech. Mamy niewielką liczbę firm zdających sobie z tego sprawę. Chcemy być zaufanym doradcą – podkreśla Owczarski.

Do obniżenia rachunków niezbędne są inwestycje, związane z wymianą urządzeń, dlatego też Polski Prąd zaproponuje finansowanie ze spłatą opartą na poczynionych dzięki tej inwestycji oszczędnościach.
To zyskujący popularność model. Po wykonaniu prac przykładowy rachunek wynoszący 1000 zł spada do 800 zł, a zaoszczędzone 200 zł trafia na spłatę inwestycji sfinansowanej przez nas. Najczęściej w średniej firmie zużywającej od 100 do 1000 MWh jesteśmy w stanie znaleźć oszczędności na poziomie 15–20 proc. przy nakładach, które zwracają się w okresie 6–12 miesięcy – obiecuje szef Polskiego Prądu

(ma)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
GazetPrawna
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także