Zaprezentowany podczas pokazu elektroniki użytkowej w Las Vegas motocykl elektryczny Racer NAWA Technologie wykorzystuje akumulator hybrydowy, który łączy w sobie konwencjonalne ogniwa litowo-jonowe z ultrakondensatorami.
Zdaniem firmy te oparte na węglu ultrakondensatory zapewniają szybsze ładowanie, większą wydajność i dłuższy zasięg, a także mniejszą wagę. Cały motocykl waży 150 kilogramów, czyli o 100 mniej niż Harley Livewire.
Silnik elektryczny umożliwia osiągnięcie 60 km/h w ciągu zaledwie trzech sekund, a prędkość maksymalna wynosi ponad 100 km/h. NAWA twierdzi, że technologia tego typu hybrydowych akumulatorów może zostać zainstalowana we wszystkich pojazdach elektrycznych, w tym nawet samochodach.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- themanufacturer.com; topgear.com
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Program CAD i program CAM – co trzeba o nich wiedzieć?
Systemy wspomagające prace inżynierskie, przyczyniły się do komputeryzacji prac projektowych na wszystkich etapach powstawania produktu....
-
Efektywne Wykorzystanie Energii w Napędach
Sprawność silników elektrycznych w dużym stopniu rzutuje na płacone przez użytkowników rachunki za energię elektryczną. Wyższa sprawność...