Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2019-02-20  |  Ostatnia aktualizacja: 2019-02-20
Cztery błędy transformacji cyfrowej
Fot. Pixabay CC0
Fot. Pixabay CC0

Transformacja cyfrowa może mieć wiele twarzy: od wprowadzenia nowego portalu klienta, poprzez aplikacje do zarządzania energią w domu, aż do uruchomienia sklepu internetowego. Jest ona jednym z priorytetów wielu przedsiębiorstw na 2019 rok. Niezależnie od korzyści, które ze sobą niesie, trzeba pamiętać o kilku pułapkach, w jakie można wpaść przy wdrażaniu cyfrowych rozwiązań.

Po pierwsze wysiłku w jej wdrażaniu muszą być wspierane z każdej strony, tzn. i od góry, i od dołu. Transformacja prawdopodobnie dotknie każdego aspektu działalności, więc należy upewnić się, że wszyscy interesariusze biorą w niej udział i są w nią zaangażowani.

Po drugie, należy pamiętać o celu, jakim zawsze jest poprawa ogólnego zadowolenia klienta. Lubią oni płacić rachunki za pośrednictwem swojego urządzenia mobilnego, ale kiedy muszą zapłacić nawet dodatkową opłatę za taką wygodę lub procedura jest za bardzo zagmatwana i czasochłonna, mogą szybko się zniechęcić.

Kolejny problemem jest fakt, że bardzo często przedsiębiorcy koncentrują się na krótkoterminowej perspektywie, zamiast postrzegać cyfrową transformację jako ciągły wysiłek, który wymaga cierpliwości. Wskaźniki tego typu efektywności mogą często być zbyt proste, by dokładnie zmierzyć wartość inwestycji cyfrowej. O ile zwrot z inwestycji zasadniczo pozostaje istotną miarą, ponieważ transformacja cyfrowa jest niczym innym jak długoterminową, ciągłą inwestycją, należy poszukiwać bardziej odpowiednich wskaźników.
Może to być np. czas na opracowanie i wprowadzenie nowych produktów lub usług czy procent przychodów

Nie bez znaczenia jest także zbyt ścisłe trzymanie się tradycyjnych modeli biznesowych. Upadek Kodaka czy Blockbustera jest doskonałą ilustracją tego, co może się stać, gdy firma nie rozwija się w obliczu nowych wyzwań. Przykładem zupełnie odmiennego postępowania jest firma Australian Gas Light, która opracowała portal dla klientów, w którym mogą oni gromadzić punkty, a następnie wykorzystują je do zakupu towarów i usług od partnerów AGL.

(KB)

Kategoria wiadomości:

Raporty rynkowe

Źródło:
agl.com.au; utilitydive.com
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :