empty
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2023-08-31
Czynniki wpływające na rynek UPS

Czynniki wpływające na rynek systemów zasilania gwarantowanego są długofalowe. Najważniejszym z nich jest poszukiwanie przez klientów zwiększonej efektywności energetycznej, co przekłada się na obniżanie kosztów zużycia energii i dążenie do zrównoważonego rozwoju. Ma to znaczenie zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych, którzy realizują przy tym działania z obszaru ESG.

Zasilacz UPS z obniżonym wpływem na środowisko

Coraz większe zainteresowanie i najszybszy wzrost sprzedaży odnotowujemy w zakresie urządzeń, które mają wysoki stopnień efektywności energetycznej. Coraz częściej wybierane są rozwiązania i urządzenia, które wpasowują się w założenia zrównoważonego rozwoju oraz jak najmniejszego wpływu na środowisko.

Galopujące ceny energii wpływają na wybór rozwiązań, które zapewniają jak najwyższą efektywność i najmniejsze straty. Nawet mniejsze przedsiębiorstwa coraz częściej przeprowadzają analizę TCO (całkowity koszt posiadania), czyli połączoną analizę kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych i sięgają po rozwiązania nieco droższe, ale trwalsze. W takim wypadku sprawdzają się UPSy wyposażone w baterie litowo-jonowe (Li-Ion, bateria litowa), które długofalowo wpływają na obniżenie kosztów eksploatacji.

Zasilanie awaryjne w domu i w centrum danych

Pracując hybrydowo, korzystamy z urządzeń domowych, za pośrednictwem których musimy łączyć się z zasobami centralnymi firmy. W takiej sytuacji konieczne staje się zapewnienie ciągłości zasilania dla komputera czy routera WiFi. W takich przypadkach doskonale sprawdzają się małe zasilacze jednofazowe, po które coraz częściej sięgają użytkownicy indywidualni.

Chmura obliczeniowa i wdrożenia typu edge wymagają z kolei zaawansowanej infrastruktury. Widzimy to zwłaszcza w przypadku dużych serwerowni kolokacyjnych, które potrzebują nowych, wzmocnionych systemów zasilania gwarantowanego. Tu bardzo duże znaczenie ma wspomniana już wcześniej efektywność energetyczna oraz ekologiczność rozwiązań. Firmy oczekują od dostawców, aby ich urządzenia posiadały tzw. ekopaszporty, czyli profile środowiskowe, opisujące ich wpływ na środowisko, z naciskiem na poziom emisji gazów cieplarnianych.

Dla przykładu – w Schneider Electric stosujemy etykietę Green Premium™, która jest zobowiązaniem firmy do dostarczania produktów o najwyższej w swojej klasie ekologiczności. Green Premium obiecuje zgodność z najnowszymi przepisami, przejrzystość w zakresie wpływu na środowisko, a także produkty o obiegu zamkniętym i niskiej emisji CO2. Green Premium™ dotyczy obecnie zasilaczy UPS Galaxy VS, Galaxy VL oraz Galaxy VX, a także UPSy z serii Easy.

O Schneider Electric:
Celem Schneider Electric jest wsparcie Klientów w wykorzystaniu dostępnej energii i zasobów, łącząc zrównoważony rozwój z innowacyjnymi rozwiązaniami. Nazywamy to Life Is On. Naszą misją jest bycie cyfrowym partnerem ekologicznego i wydajnego rozwoju.

Przeprowadzamy transformację cyfrową, integrując wiodące na świecie technologie procesowe i energetyczne, automatykę, systemy sterowania w czasie rzeczywistym, oprogramowanie i usługi cyfrowe dla różnych segmentów rynku: zakładów przemysłowych, budynków biurowych i mieszkalnych, centr przetwarzania danych oraz obiektów infrastruktury krytycznej.

Jesteśmy firmą o zasięgu globalnym, ale działamy i angażujemy się lokalnie. Promujemy otwarte standardy i rozbudowane ekosystemy partnerskie z naszymi Klientami, którzy – podobnie jak my – kierują się wartościami: szczytny cel, otwartość, zaangażowanie.

 

Czytaj także