Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-09-19  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-09-19
Zmniejszanie kosztów baterii dla pojazdów
Zmniejszanie kosztów baterii dla pojazdów
Zmniejszanie kosztów baterii dla pojazdów
Koszty produkcji baterii i układów napędowych pojazdów elektrycznych może być zmniejszona o połowę do 2018 roku, jeśli luki w łańcuchu innowacji zostaną zamknięte. Dla osiągnięcia tego celu, naukowcy KIR opracowali konkretne, bliskie przemysłowi rozwiązania magazynowania energii oraz jej przekazywania, integrując je do złożonego systemu. Badania bliskie przemysłowi będą prowadzone w mającym zostać zbudowanym ośrodku na terenie KIT.

KIT zaprezentuje koncepcyjny projekt o wartości 200 mln euro na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA.

„Technologia już nie koncentruje się na pojedynczych cząsteczkach lub składnikach, ale na tworzeniu rozwiązań na poziomie systemu, który spełnia wymagania przemysłowe,” wyjaśnia szef projektu Andreas Gutsch. W ramach programu „Competence E”, projektu parasolowego w Kalsruhe Institute of Technology (KIT), 250 naukowców z 25 instytutów współpracują na interdyscyplinarnej płaszczyźnie w celu komercjalizacji innowacji.

Lista rozwiązań od KIT jest długa: nanomateriały bazujące na żelazie i węglu posiadają dwukrotnie większą pojemność w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami. Nowy proces zmniejsza czas ładowania energii z elektrolitami do 1/10. Odpowiedni patent został już zgłoszony. Modularna bateria i koncepcja napędowa pozwoli na obniżenie kosztów w produkcji masowej. „Aby skorzystać z potencjału innowacji wynikających w dużej mierze z częściowych osiągnięć, będziemy konsekwentnie realizować dalszy rozwój na poziomie systemu,” powiedział Gutsch. W tym celu planowana tzw. „Fabryki Badań” w Karlsruhe. Luka w łańcuchu innowacji i wartość dodana pomiędzy badaniami naukowymi, a przemysłem, będzie zamknięta poprzez budowę prototypów i prototypowych linii produkcyjnych baterii i silników elektrycznych, na podstawie know-how KIT.

Koszty projektu, budowy i rozwoju są szacowane na około 200 milionów euro do 2018 roku. Podobnie jak w innych, finansowanych publicznie projektów, takich jak akceleratory, czy laboratoria, „Fabryka Badań” będzie otwarta dla wszystkich partnerów przemysłowych i badawczych, którzy rozpowszechniają technologie w Niemczech. „ Szybka komercjalizacja innowacji to główny cel Competence E,” podkresla Gutsch. Oprócz nauczania i badań, innowacje są jednym z trzech filarów KIT. „Aktywnie doceriamy do przemysłu, nawet intensyfikując nasz wysiłek. Nie prowadzimy badań, aby wkładać ich wyniki do szuflad.”

W ramach projektu Competence E, pracę znajdzie około 150 inżynierów. Pierwszych pięćdziesięciu zostanie zatrudnionych do 2012 roku. W programie szkoleniowym, zostaną wykształceni na specjalistów w zakresie elektromobilności.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
sciencedaily
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :