Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-06-01 | Ostatnia aktualizacja: 2011-06-01
Zasilanie dla światowych kolei szybkobieżnych

Zasilanie dla światowych kolei szybkobieżnych
Sektor kolei szybkobieżnych przeżywa duży i gwałtowny wzrost. W ciągu kilku lat łączna długość linii obsługujących pociągi szybkobieżne wzrośnie czterokrotnie. W 2009 wynosiła w sumie 10 739 kilometrów. W 2020 ma być cztery razy dłuższa i wynosić 42 000 kilometrów.
Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Hiszpania, Wielka Brytania, Chiny, Japonia, Korea Południowa i Tajwan już mają rozwiniętą sieć kolei szybkobieżnych. Wiele innych krajów, między innymi Brazylia, Indie, Maroko, Rosja, Arabia Saudyjska, czy Stany Zjednoczone albo planują stworzenie takiej kolei, albo już znajdują się na etapie jej budowy.
ABB, wiodący na świecie dostawca technologii energetyki i automatyki oraz systemów dla przemysłu kolejowego, odgrywa kluczową rolę w rozwoju tej ważnej infrastruktury.
Gama naszych produktów dla sieci kolei szybkobieżnej obejmuje podstacje trakcyjne, które dostarczają i dystrybuują zasilanie; statyczne przemienniki częstotliwości, które przekształcają energię elektryczną do odpowiedniego prądu o odpowiedniej częstotliwości; systemy poprawy jakości zasilania, które chronią sieć przed zakłóceniami napięcia; systemy zarządzania siecią i systemy SCADA, które monitorują i sterują koleją i sieciami dystrybucji zasilania oraz doświadczenie pozwalające na profesjonalne analizy systemu i dynamiczne symulacje zasilania sieci trakcyjnej.
Na rynku szybkobieżnych pociągów, ABB nawiązała strategiczną współpracę na polu rozwoju i dostaw technologii trakcyjnych i napędowych z większością wiodących na świecie producentów pociągów, takich jak Alstom Transport, AnsaldoBreda, Bombardier Transportation, CAF, Siemens Mobility, Skoda, Stadler Rail i Talgo.
W naszym portfolio znajdują się elementy łańcucha napędowego takie jak: transformatory trakcyjne, przekształtniki trakcyjne, silniki trakcyjne, jak również przekształtniki pomocnicze dystrybuujące zasilanie do urządzeń pokładowych oraz kompletna gama produktów niskiego napięcia, półprzewodników i ograniczników przepięć, które zasilają, sterują i chronią system dystrybucji zasilania w pociągu.
ABB dostarcza transformatory trakcyjne dla większości światowych szybkobieżnych i superszybkobieżnych pociągów takich jak ZEFIRO firmy Bombardier, który może poruszać się z prędkością do 380 km/h.
Spośród wielu istotnych rozwiązań, które ABB w ostatnim czasie wprowadziła dla sektora kolei szybkobieżnej można wymienić:
• największy na świecie przemiennik częstotliwości, który dostarcza zasilanie o właściwej częstotliwość do niemieckiej sieci kolei szybkobieżnej,
• rozwiązania zapewniające wysoką jakość zasilania, które nie dopuszczają do tego, by szybkobieżne połączenie kolejowe między Londynem i Paryżem/Brukselą wywoływało zakłócenia w sieci energetycznej na terenie Wielkiej Brytanii oraz wpływało na pracę przecinającego kanał połączenia energetycznego HVDC między Anglią a Francją,
• systemy zasilania, dzięki którym pociągi bezpiecznie i bezproblemowo przejeżdżają przez najdłuższy kolejowy tunel świata z prędkością 250 km/h,
• specjalna rozdzielnica z izolacją gazową przeznaczona dla pociągów szybkobieżnych jeżdżących na trasie o długości 1 000 km, między Wuhan a Guangzhou w Chinach, znanych jako jedno z najszybszych połączeń kolejowych na świecie – ta rozdzielnica zajmuje 70 procent mniej miejsca niż tradycyjne urządzenia tego typu,
• kompaktowe, lekkie i ultrasprawne transformatory trakcyjne, dzięki którym szybkobieżne pociągi czołowych producentów taboru kolejowego są bezpieczne, niezawodne i energooszczędne, podróżując po Chinach i Europie, gdzie narodowe i regionalne sieci energetyczne różnią się częstotliwością i napięciem,
• modernizacje wysłużonego taboru, które pozwalają pociągom szybkobieżnym starej generacji w Niemczech na zużywanie 15 procent mniej energii i działanie przy znacząco zmniejszonych kosztach.
_____________________________________________________________________
Zamieszczona ilustracja przedstawia jeden z czterech zespołów przekształtnikowych 103 MW tworzących największy na świecie statyczny przemiennik częstotliwości zlokalizowany w Niemczech. Stacja przekształtnikowa ABB odbiera prąd o częstotliwości 50 Hz , a do sieci niemieckich kolei szybkobieżnych dostarcza prąd o częstotliwości 16,7 Hz.
(pl)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- ABB

Galeria wiadomości
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Zdalny serwis maszyn, czyli przewidywanie przyszłości
Doraźny serwis oraz usuwanie awarii, gdy już wystąpią, nie zapewnią niezawodności urządzeń i instalacji przemysłowych oraz jej żywotności w...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-