
W niespodziewany sposób zakończyła się rozgrywana w bieżącym roku szkolnym (2019/2020) XXII Olimpiada Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznej „Euroelektra", organizowana przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Kiedy 7 listopada ubr. 1753 uczestników ze 102 szkół ponadpodstawowych przystępowało do zawodów I stopnia, a później 483 uczniów rywalizowało 7 stycznia br. w zawodach II stopnia, nikt w najśmielszych nawet przypuszczeniach nie przewidywał, że na tym tegoroczna edycja się zakończy i nie będzie rozgrywany kolejny etap – zawody finałowe 17 marca w Politechnice Opolskiej. Jak również, że tradycyjnie laureaci i ich opiekunowie, nie spotkają się w kwietniu z organizatorami i władzami Stowarzyszenia w Uniwersytecie Technologiczno - Przyrodniczym w Bydgoszczy na uroczystości podsuwania 22-iej edycji - tej wysoko cenionej wśród adeptów elektryki, elektroniki formy rywalizacji uczniów ze szkół średnich.
Pandemia koronawirusa COVID-19 spowodowała, że MEN zalecił zakończenie tegorocznych edycji wszystkich form rywalizacji uczniowskich na etapie, w którym akurat one były w czasie podjęcia tej niełatwej przecież decyzji. Zatem ci, którym udało się przeprowadzić zawody III stopnia (finały), mogli wyłonić laureatów. Natomiast tam, gdzie ich jeszcze nie przeprowadzono, zalecono zakończenie edycji i przyznanie tytułów finalistów zawodnikom, którzy osiągnęli najlepsze wyniki na zawodach II stopnia. W tej sytuacji Komitet Główny Olimpiady „Euroelektra" postanowił wyłonić finalistów XXII OWEiE i przyznał te tytuły 43 zawodnikom: 12 w grupie elektrycznej, 23 w grupie elektronicznej i 8 w grupie teleinformatycznej.
Przypomnijmy zatem, że problematyka tej Olimpiady obejmuje treści podstaw programowych przedmiotów zawodowych, obowiązujących w szkołach ponadgimnazjalnych, prowadzących kształcenie w zawodach technik: elektryk, elektronik, telekomunikacji i teleinformatyk. Analiza zadań wszystkich stopni olimpiady wymaga dodatkowo znajomości materiału nauczania z zakresu matematyki i fizyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Od zawodników wymagany jest poziom wiedzy i umiejętności wystarczający w zawodach I stopnia do uzyskania oceny bardzo dobrej na zakończenie nauki, w zawodach II stopnia do uzyskania oceny celującej na zakończenie nauki w szkole ponadpodstawowej, a w zawodach III stopnia w zakresie dodatkowych wymagań programu olimpiady, wykraczający poza program szkolny.
Więcej o OWEiE na stronie http://www.euroelektra.edu.pl
(gz)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- FSNT-NOT

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jesteśmy blisko wyznaczonego celu - rozmowa z Grzegorzem Wiśniewskim –...
Program rządowy zakłada, że w 2010 roku w Polsce udział energii odnawialnej wzrośnie do 7,5%, a w 2020 do 14%. Jaka jest szansa na...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-