Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-07-12  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-07-12
ENERGA zdobyła tytuł Marki Wysokiej Reputacji

Firma zdobyła tytuł Marki Wysokiej Reputacji w najszerszym badaniu reputacji marek w Polsce. Na gali w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie Energa, wspólnie z sześcioma innymi polskimi markami, otrzymała certyfikat PremiumBrand 2012.

Energa otrzymała ogólny wynik 3 gwiazdek potwierdzając dobrą opinię, jaką cieszy się wśród obecnych oraz potencjalnych klientów i kontrahentów. W projekcie po raz siódmy prowadzonym przez European Quality Centre brało udział 500 osób stanowiących reprezentatywną próbę ogólnopolską. Za pomocą metody CATI zostały one w maju 2012 roku szczegółowo przebadane pod względem swoich opinii na temat reputacji różnych marek obecnych w Polsce.

W trakcie badania pod uwagę brano cztery główne wymiary reputacji:
• Referencje – czyli gotowość do polecenia marki innym
• Postrzeganie firmy jako pracodawcy
• Atmosferę medialną wokół marki
• Zaangażowanie społeczne firmy i jego ogólną świadomość

Szczegółowa analiza wyników pokazuje, że Energa jest marką, którą konsumenci chętnie poleciliby innym oraz że działa w dobrej atmosferze medialnej. Na wysokim poziomie, choć nieco poniżej średniej dla Energi, wypadły natomiast badania świadomości społecznego zaangażowania firmy. Znajomość marki Energa zadeklarowało 67% badanych, przy czym istotnie częściej znają ją osoby młode oraz posiadające wykształcenie wyższe.

- Zależy nam aby Energa przede wszystkim kojarzyła się odbiorcom z zapewnianiem wysokiego komfortu życia i pracy – mówi Katarzyna Kowalska z Centrum Marketingu i Komunikacji Energa SA. – Cieszymy się, że stałe ulepszanie naszej oferty i obsługi przyczynia się do zaufania jakim darzą nas klienci, i że gotowi są oni polecać nas innym. Ponadto w przypadku Grupy Energa 16 proc. energii dostarczanej klientom pochodzi ze źródeł odnawialnych. Stawia nas to na pozycji lidera sprzedaży zielonej energii, a zwiększający swoją świadomość ekologiczną konsumenci potrafią to docenić.

Reputacja to kryterium, które coraz częściej wpływa na decyzje biznesowe i konsumenckie. Jest to tendencja ściśle powiązana ze świadomością konsumenta, który coraz większą uwagę zwraca, nie tylko na sprawną reklamę i jakość usług, ale także na głębsze wartości marki, jak np. etyka działań, szacunek do tradycji i wrażliwość ekologiczna. W tym roku Energa oprócz otrzymania certyfikatu PremiumBrand, uhonorowana została także Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP w kategorii Zielona Gospodarka. Marka Energa może się poszczycić także między innymi obecnością w gronie European Trusted Brands jako jedna z „eko-marek" budzących zaufanie.

PremiumBrand jako jedyne na polskim rynku w tak szeroki sposób bada reputację marek wśród konsumentów i firm w otoczeniu biznesowym. Specjalnie przygotowana metodologia badawcza pozwala na uzyskanie obiektywnych rezultatów. Projekt prowadzony jest od 2006 roku. Jego organizatorem jest Central European Quality Institute – brand grupy MMT Management. Za realizację badania odpowiada instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC. Autorem metodologii jest profesor UW dr hab. Dominika Maison.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Energa
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także