Powrót do listy komunikatów Dodano: 2013-12-18  |  Ostatnia aktualizacja: 2013-12-19
Świadomość energetyczna się opłaca

Laureatem konkursu „Nie wyrzucaj pieniędzy" zorganizowanego w ramach programu „Świadoma Energia" została firma Noclegi u Dudka ze Zwierzyńca. Zwycięska odpowiedź na pytanie konkursowe „Jak oszczędzasz prąd w Twojej firmie?" została wyłoniona spośród ponad pół tysiąca nadesłanych zgłoszeń. Laureat konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 15 000 PLN.

Konkurs spotkał się z dużym odzewem ze strony firm z sektora MŚP. Skala ta pokazuje poziom świadomości przedsiębiorców w zakresie oszczędzania energii, a nadesłane odpowiedzi na realne działania podejmowane przez właścicieli firm. Gratulujemy zwycięzcy, który oprócz wiedzy o racjonalnym korzystaniu z energii, wykazał się ogromną pomysłowością – komentuje Iwona Jarzębska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w RWE Polska.

Konkurs przeznaczony był dla przedsiębiorstw oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, którzy wypełnili zgłoszenie i nadesłali odpowiedź na pytanie „Jak oszczędzasz prąd w Twojej firmie?". Inicjatywa ta, skierowana do przedstawicieli firm z sektora MŚP, jest częścią kampanii „Świadoma Energia", prowadzonej od 2007 roku przez RWE Polska. Jednym z kluczowych elementów programu jest ogólnopolskie badanie, którego celem jest identyfikacja najczęstszych sposobów oszczędzania energii w polskich gospodarstwach domowych oraz  firmach, a także poznanie postaw i zachowań Polaków związanych z racjonalnym korzystaniem z energii w domu i miejscu pracy.

W ramach kampanii „Świadoma Energia" dostępne są również liczne materiały edukacyjne, w tym porady dotyczące oszczędzania energii, które można znaleźć na stronie internetowej www.rwe.pl/oszczedzam. Dodatkowo serwis ten za pomocą interaktywnego quizu umożliwia, porównanie poziomu własnej świadomości energetycznej z wiedzą i zachowaniami ogółu  Polaków.

Program „Świadoma Energia" to długofalowa kampania społeczna realizowana przez RWE Polska od 2007 r. Celem programu jest zmiana zachowań w zakresie racjonalnego wykorzystania energii.  Kampania wyróżniona została w wielu międzynarodowych konkursach m.in. (Europejskie Trofeum Energetyczne, Europower, Stevie International Business Awards).

Badanie „Świadoma Energia" to ogólnopolskie badanie świadomości energetycznej Polaków, zrealizowane przez TNS Polska w ramach kolejnej edycji Programu „Świadoma Energia". Celem badania była identyfikacja najczęstszych sposobów oszczędzania energii w polskich gospodarstwach domowych oraz  firmach, a także poznanie postaw i zachowań Polaków związanych z racjonalnym korzystaniem z energii w domu i miejscu pracy. Badanie przeprowadzone zostało w dniach 23-29 sierpnia 2013 roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie Polaków. Zrealizowano je metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo CAPI (Computer Aided Personal Interview).

W ramach badania przeanalizowane zostały świadomość i zachowania energooszczędne Polaków z następujących regionów Polski:  centralny (mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie),  południowy (dolnośląskie, opolskie, śląskie, małopolskie),  północny (pomorskie, zachodniopomorskie), wschodni  (lubelskie, podkarpackie, podlaskie, warmińsko-mazurskie), zachodni (kujawsko-pomorskie, lubuskie, wielkopolskie)

(gz)

Kategoria komunikatu:

Z życia firmy

Źródło:
Grayling Poland
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Czytaj także