
Według Transport for London (TfL) miejskie metro przewozi rocznie ponad 1,2 miliarda pasażerów. Wszystko to odbywa się na torowiskach o łącznej długości ponad 402 km, przy czym niektóre stacje przesiadkowe w ciągu roku obsługują aż 89 milionów klientów. Cały tabor w tym samym czasie przejeżdża 76,2 milionów kilometrów, co powoduje, że rachunki za prąd wykorzystywany przez londyńskie metro sięgają niebotycznych sum.
Aby uczynić swój rozległy system metra bardziej ekologicznym i mniej kosztownym, TfL przeprowadził pięciotygodniowe badania nad regeneracyjnym układem hamulcowym, który redukując zużycie energii zużywanej przez pociąg metra o 5%, zmniejszy rachunki płacone na rzecz miasta o 6 milionów funtów brytyjskich.
Nowa technologia oparta jest o inwerterowy system przechwytywania energii, który odzyskuje energię z hamulców pociągu i dostarcza ją z powrotem do sieci trakcyjnej w postaci energii elektrycznej. W hybrydowych i elektrycznych samochodach, takie systemy mogą wpłynąć na ich zasięg, jednak w dużych i gęsto upakowanych ludźmi pojazdach pasażerskich, które regularnie pokonują relatywnie długie trasy skutki wykorzystania systemu mogą być znaczące.
Badanie zostało przeprowadzone na stacji Cloudesley Droga na linii Victoria i było częścią programu modernizacji całego systemu, który obejmuje przeprojektowanie istniejącej infrastruktury i wprowadzenie technologii do nowego taboru i na nowe linie. Podczas zaledwie jednego tygodnia testów system wygenerował wystarczająco dużo energii, aby móc zasilać stację Holborn przez dwa dni w tygodniu. Według TfL technologia pozwala na odzyskanie 1 MWh energii w ciągu doby.
TfL podkreśla, że modernizacja systemu pomoże zmniejszyć pośrednią emisję dwutlenku węgla przez metro. W normalnym przypadku hamowanie pociągu zamieniane jest w ciepło, które musi zostać wypromieniowane przez systemy klimatyzacyjne. Nowatorska technologia pozwala ograniczyć jego emisję, zmniejszając rachunki także za podziemną klimatyzację.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- gizmag

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Schneider Electric i STACK EMEA współpracują na rzecz bardziej zrównoważonej,...
• STACK Infrastructure to jedna z wiodących na świecie firm zajmujących się infrastrukturą cyfrową. Przedsiębiorstwo uruchomiło pierwsze we...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-