Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-11-26 | Ostatnia aktualizacja: 2010-11-26
Skutki powodzi nadal odczuwalne w Elektrowni Turów
Sierpniowa powódź zniszczyła otaczająca infrastrukturę, konieczną do prawidłowej pracy elektrowni. Podmyty nasyp szlaku kolejowego utrudnia dostawę kamienia wapiennego, niezbędnego w procesie odsiarczania spalin.
„Po powodzi szybko uruchomiliśmy normalną produkcję. Problemem są jednak dostawy kamienia wapiennego, który jest nam niezbędny do odsiarczania w kotłach fluidalnych” powiedział jeden z inżynierów elektrowni Turów.
„W tej chwili pracujemy na styk. Nie mamy zapasów i gdyby coś się wydarzyło, to elektrownia staje” – wyjaśnia Remigiusz Markowski z Wapore - firmy, która przerabia kamień wapienny dla elektrowni Turów.
Sorbent - kamień wapienny - dostarczany był linią Zgorzelec - Bogatynia do elektrowni, przebiegającą w pobliżu zbiornika na Witce. Sierpniowa powódź podmyła jednak szlak w pobliżu zniszczonej tamy.
Obecnie, zaopatrzenie trafia koleją do firmy Wapore i dalej do elektrowni Turów ciężarówkami. Wkrótce jednak sytuacja powinna wrócić do normy.
„Otwarcie linii na trasie Bogatynia - Zgorzelec planujemy na koniec listopada 2010 roku” powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.
(mb)
„Po powodzi szybko uruchomiliśmy normalną produkcję. Problemem są jednak dostawy kamienia wapiennego, który jest nam niezbędny do odsiarczania w kotłach fluidalnych” powiedział jeden z inżynierów elektrowni Turów.
„W tej chwili pracujemy na styk. Nie mamy zapasów i gdyby coś się wydarzyło, to elektrownia staje” – wyjaśnia Remigiusz Markowski z Wapore - firmy, która przerabia kamień wapienny dla elektrowni Turów.
Sorbent - kamień wapienny - dostarczany był linią Zgorzelec - Bogatynia do elektrowni, przebiegającą w pobliżu zbiornika na Witce. Sierpniowa powódź podmyła jednak szlak w pobliżu zniszczonej tamy.
Obecnie, zaopatrzenie trafia koleją do firmy Wapore i dalej do elektrowni Turów ciężarówkami. Wkrótce jednak sytuacja powinna wrócić do normy.
„Otwarcie linii na trasie Bogatynia - Zgorzelec planujemy na koniec listopada 2010 roku” powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.
(mb)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Gazeta.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Instalacja mokrego odsiarczania spalin w EL Rybnik
Rozmowa z Antonim Korusem - kierownikiem projektu budowy IMOS w Elektrowni „Rybnik” SA 14 sierpnia br. nastąpiło oddanie do eksploatacji...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-