
Innowacyjny projekt "Mobilny system zasilania statków napięciem średnim z nabrzeży portowych elementem zwiększenia ekologiczności i ekonomiczności transportu morskiego", którego liderem jest Apator Control, wstępuje w decydującą fazę realizacji.
Nie od dziś wiadomo, że nauka i biznes idą ze sobą w parze. To połączenie, które determinuje funkcjonowanie współczesnego przemysłu. Idea otwartej innowacji, współpracy uczelni, instytucji naukowych i firm pomaga opracowywać nowe produkty, co z kolei korzystnie wpływa na rozwój rynku.
Apator Control również postawił na współpracę z ośrodkami badawczymi i razem z Instytutem Elektrotechniki w Warszawie, Akademią Morską w Gdyni, Uniwersytetem Zielonogórskim, Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA podjął się realizacji projektu Gekon II. Decyzje w tej sprawie zapadły w roku 2015. Celem projektu stało się opracowanie systemu zasilania statków napięciem średnim z nadbrzeży portowych (S2SP - Shore to Ship Power) wraz z mobilnym terminalem zasilającym umiejscawianym na nadbrzeżu w zależności od potrzeb. Terminal w wersji mobilnej został wyposażony w systemy podawania kabla zasilającego na statek.
Obecnie projekt wchodzi już w decydującą fazę realizacji. Całościowo przygotowany system składa się z kontenera, mobilnego terminala przyłączeniowego na przewoźnej platformie oraz innych podzespołów, w tym: aparatury łączeniowej, sterowników,interfejsów komunikacyjnych, odpowiedniego urządzenia podawania kabla na statek.
Całość systemu S2SP wyróżnia się sposobem i możliwościami dystrybucji energii elektrycznej. Chodzi tu głównie o specjalny układ synchronizacji z siecią okrętową zarówno, ze statku (typowa) jak i z lądu (auto-synchronizacja).
Projekt w szczegółach został omówiony na zorganizowanym przez Apator Control sympozjum, które odbyło się 29 marca 2017 roku w Instytucie Elektrotechniki w Warszawie. Przedstawicielom świata nauki i biznesu przedstawione zostały korzyści płynące z wdrożenia opracowywanego rozwiązania. Zasilanie elektryczne statków podczas postoju u nadbrzeży ogranicza emisję spalin, redukuje zanieczyszczenia i hałas, a co za tym idzie korzystnie wpływa na środowisko. To również oszczędności finansowe, ze względu na różnicę kosztów paliwa i energii elektrycznej, a także możliwości wykorzystania magazynów energii z lądu.
Szczegółowe informacje o projekcie Gekon II znajdują się na stronie: www.acontrol.com.pl
(gz)
Kategoria komunikatu:
Z życia firmy
- Źródło:
- Apator Control Sp. z o.o.

Galeria komunikatu
Czytaj także
-
Jak chronić transformator olejowy przed awarią? 7 inteligentnych rozwiązań,...
Czas czytania: 6 minut Transformator nie ma instynktu samozachowawczego – ale Ty możesz mu go dać. W epoce digitalizacji i automatyzacji,...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-