Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-11-05 | Ostatnia aktualizacja: 2009-11-05
Oświecona Warszawa - Fundacja RWE podsumowuje akcję
Akcja Oświecona Warszawa została zrealizowana przez Fundację RWE w Polsce. W ramach akcji zamontowane zostało 100 latarni w najbardziej niebezpiecznych, słabo oświetlonych punktach Warszawy.
Celem akcji Oświecona Warszawa było zidentyfikowanie miejsc niebezpiecznych szczególnie w porze nocnej. Podczas akcji, spośród punktów wskazanych przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Komendę Stołeczną Policji oraz samych warszawiaków wybrano te, w których zamontowane zostały latarnie. Nowe latarnie oświetliły skwery, ulice i drogi do szkół w ośmiu dzielnicach Warszawy.
Jak pokazują badania opinii przeprowadzone przez ośrodek TNS OBOP na zlecenie organizatorów kampanii, instalacja latarni przyniosła zauważalną poprawę poczucia bezpieczeństwa. 70% osób mieszkających w ich sąsiedztwie, czuje się bezpieczniej niż przed instalacją dodatkowego oświetlenia. Czterech na pięciu (79%) mieszkańców miejsc, w których stanęły latarnie „Oświeconej Warszawy” zauważyło poprawę oświetlenia, 83% z nich uważa, że w do tej pory nieprzyjaznych miejscach poprawiło się bezpieczeństwo właśnie dzięki nowemu oświetleniu.
Akcja powstała w odpowiedzi na potrzeby warszawiaków związane ze zwiększeniem ich poczucia bezpieczeństwa. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Fundacji RWE w Polsce wynikało, że oświetlenie ma duże znaczenie dla poczucia bezpieczeństwa. 77 procent mieszkańców Warszawy napotykało nieoświetlone miejsca, poruszając się wieczorem po mieście. Aż 70 procent respondentów obawiało się o swoje bezpieczeństwo w tych miejscach. Natomiast 85 procent badanych było zdania, że postawienie tam latarni zwiększyłoby bezpieczeństwo. Kampania Oświecona Warszawa stała się więc wyrazem realizowanej konsekwentnie polityki zapewnienia bezpieczeństwa na warszawskich ulicach.
Chcieliśmy szczególnie podziękować warszawiakom, ponieważ dzięki ich zaangażowaniu i wsparciu udało nam się oświetlić najciemniejsze, niebezpieczne miejsca stolicy. Wierzymy, że latarnie przyczyniły się do zwiększenie komfortu i poczucia bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy. Mamy nadzieję, że dzięki naszej akcji stolica stanie się jeszcze bardziej przyjemnym miejscem dla wszystkich jej mieszkańców – powiedział Janusz Moroz, Członek Zarządu Fundacji RWE w Polsce.
Akcja Oświecona Warszawa była podparta kampanią informacyjną. W mieście pojawiły się billboardy oraz plakaty na słupach ogłoszeniowych w najbardziej uczęszczanych miejscach stolicy. Dodatkowo we wszystkich środkach komunikacji miejskiej (autobusach, tramwajach i na stacjach metra) umieszczono plakaty informacyjne.
Patronami honorowymi akcji Oświecona Warszawa byli: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy oraz Komenda Stołeczna Policji.
Celem akcji Oświecona Warszawa było zidentyfikowanie miejsc niebezpiecznych szczególnie w porze nocnej. Podczas akcji, spośród punktów wskazanych przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Komendę Stołeczną Policji oraz samych warszawiaków wybrano te, w których zamontowane zostały latarnie. Nowe latarnie oświetliły skwery, ulice i drogi do szkół w ośmiu dzielnicach Warszawy.
Jak pokazują badania opinii przeprowadzone przez ośrodek TNS OBOP na zlecenie organizatorów kampanii, instalacja latarni przyniosła zauważalną poprawę poczucia bezpieczeństwa. 70% osób mieszkających w ich sąsiedztwie, czuje się bezpieczniej niż przed instalacją dodatkowego oświetlenia. Czterech na pięciu (79%) mieszkańców miejsc, w których stanęły latarnie „Oświeconej Warszawy” zauważyło poprawę oświetlenia, 83% z nich uważa, że w do tej pory nieprzyjaznych miejscach poprawiło się bezpieczeństwo właśnie dzięki nowemu oświetleniu.
Akcja powstała w odpowiedzi na potrzeby warszawiaków związane ze zwiększeniem ich poczucia bezpieczeństwa. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Fundacji RWE w Polsce wynikało, że oświetlenie ma duże znaczenie dla poczucia bezpieczeństwa. 77 procent mieszkańców Warszawy napotykało nieoświetlone miejsca, poruszając się wieczorem po mieście. Aż 70 procent respondentów obawiało się o swoje bezpieczeństwo w tych miejscach. Natomiast 85 procent badanych było zdania, że postawienie tam latarni zwiększyłoby bezpieczeństwo. Kampania Oświecona Warszawa stała się więc wyrazem realizowanej konsekwentnie polityki zapewnienia bezpieczeństwa na warszawskich ulicach.
Chcieliśmy szczególnie podziękować warszawiakom, ponieważ dzięki ich zaangażowaniu i wsparciu udało nam się oświetlić najciemniejsze, niebezpieczne miejsca stolicy. Wierzymy, że latarnie przyczyniły się do zwiększenie komfortu i poczucia bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy. Mamy nadzieję, że dzięki naszej akcji stolica stanie się jeszcze bardziej przyjemnym miejscem dla wszystkich jej mieszkańców – powiedział Janusz Moroz, Członek Zarządu Fundacji RWE w Polsce.
Akcja Oświecona Warszawa była podparta kampanią informacyjną. W mieście pojawiły się billboardy oraz plakaty na słupach ogłoszeniowych w najbardziej uczęszczanych miejscach stolicy. Dodatkowo we wszystkich środkach komunikacji miejskiej (autobusach, tramwajach i na stacjach metra) umieszczono plakaty informacyjne.
Patronami honorowymi akcji Oświecona Warszawa byli: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy oraz Komenda Stołeczna Policji.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- RWE Polska

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czy samochody na wodór zastąpią samochody elektryczne?
Ważnym aspektem współczesnych dążeń do ochrony środowiska i łagodzenia skutków zmian klimatycznych jest elektryfikacja pojazdów. Coraz częściej...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-