
Japońska Honda wspólnie z partnerami opracowała pierwszy na świecie silnik samochodowy bez wykorzystania w nim ciężkich metali ziem rzadkich. Zmniejsza to jej zależność od drogich materiałów dostarczanych głównie z Chin.
Pojazdy hybrydowe łączące ze sobą napęd benzynowy i elektryczny stają się coraz bardziej popularne w wielu krajach rozwiniętych, jednak pozyskiwanie stałych dostaw pierwiastków ziem rzadkich, takich jak dysproz i terb jest wyzwaniem dla ich producentów. W 2010 roku Chiny wprowadziły tymczasowy zakaz eksportu minerałów ziem rzadkich do Japonii w związku ze sporami terytorialnymi.
Honda, trzeci co do wielkości producent samochodów w Japonii oświadczył, że jego nowe silniki opracowane we współpracy z Daido Steel nie zawierają dysprozu i terbu. Zmniejsza to znacznie koszty wytwarzania magnesów, kluczowego elementu silników, czyniąc je przy okazji konstrukcjami o około 8% lżejszymi.
Nowe silniki wciąż opierają się o lekki pierwiastek ziem rzadkich – neodym, który jednak można wydobyć także w Ameryce Północnej i Australii. Zostaną wykorzystane w następnej generacji minivanów Freed, które są sprzedawane w Japonii i na innych rynkach azjatyckich. Nowy model zostanie zaprezentowany na jesieni tego roku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- fortune.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Magazynowanie lub komplementarne wykorzystywanie energii elektrowni wiatrowych
W związku z problemem zmiennej siły wiatru rodzi się pokusa, aby energię uzyskaną w okresach wietrznych przechowywać do wykorzystania w okresach...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-