Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-04-01 | Ostatnia aktualizacja: 2009-04-01
Coraz więcej szczegółów dotyczących nowych europejskich klas sprawności silników

Coraz więcej szczegółów dotyczących nowych europejskich klas sprawności silników
Komisja szacuje również, że wprowadzenie zmian pozwoliłoby oszczędzić około 9 miliardów euro, stworzyć 40 tysięcy nowych miejsc pracy oraz zmniejszyć emisje CO2 o około 63 miliony ton. Według obliczeń brytyjskiego rządu, zmiany przyniosłyby brytyjskiemu przemysłowi korzyści w wysokości 200 milionów funtów rocznie, a przy tym pozwoliłyby zmniejszyć emisje CO2 o przynajmniej milion ton rocznie.
Nowe regulacje wchodzą w skład unijnej Dyrektywy ‘EcoDesign Requirements for Energy-Using Products’, która ustala granicę minimum energooszczędności dla wielu różnych produktów, w tym: lodówek, pomp, oświetlenia, czy telewizorów. Przepisy dotyczące silników zostały przyjęte jednogłośnie 11 marca w Brukseli i będą tera analizowane przez Parlament Europejski oraz Radę Europy. Powinny zostać zaakceptowane w czerwcu tego roku.
Unijny Komisarz ds. Energii, Andris Piebalgs chwali zaproponowane regulacje jako „konkretny wkład w oszczędzanie przez Unię Europejską energii oraz ochronę klimatu, który szybko zaowocuje znaczącymi oszczędnościami energii oraz korzyściami dla społeczeństwa i przemysłu.”
Jednakże część ekologów wzywa do odrzucenia tych przepisów, gdyż są za słabe, a do tego zostały zbyt rozciągnięte w czasie pod naporem przemysłu.
Również brytyjski rząd cieszy się z wprowadzenia regulacji zaznaczając przy tym, że są one zbyt słabe. „Biorąc pod uwagę ważkość tematu walki ze zmianami klimatycznymi, w Wielkiej Brytanii chętnie poszlibyśmy dalej i szybciej. Czujemy się rozczarowani, że inne kraje nie podzielają naszego zdania.” – powiedział Lord Hunt, brytyjski minister ds. ekologii.
Nowy schemat bazuje na klasach sprawności określonych w standardzie IEC 60034-30. Przewiduje on cztery klasy, od IE1, czyli standardowej sprawności, przez IE2, czyli wysoką sprawność, IE3, czyli bardzo wysoką sprawność – Premium, aż do IE4, czyli bardzo bardzo wysoką sprawność – Super Premium.
W pierwszej fazie, która wejdzie w życie 16 czerwca 2011 roku, wszystkie jednobiegowe, trójfazowe, klatkowe silniki indukcyjne o mocy od 0,75 do 375 kilowatów, sprzedawane w Unii Europejskiej będą musiały należeć przynajmniej do klasy IE2.
W fazie drugiej, która rozpocznie się 1 stycznia 2015 roku, silniki o mocy 7,5 do 375 kilowatów będą musiały spełniać wymogi IE3 chyba, że będą funkcjonować z napędami bezstopniowymi (variable speed drives).
Wreszcie, dwa lata później, te same regulacje zostaną rozszerzone na wszystkie silniki o mocy powyżej 750 wat. Nie ma, jak dotąd, planów, by silniki obowiązkowo spełniały wymogi klasy IE4.
Gdy w czerwcu 2011 roku wejdzie w życie pierwsza faza, silniki będą musiały mieć dane dotyczące sprawności przy pełnym obciążeniu i napięciu oraz klasy IE umieszczone na tabliczce znamionowej.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przerwy w dostawie prądu? Sprawdź, jak się zabezpieczyć na tę okoliczność.
Przerwy w dostawie prądu są często wynikiem trudnych warunków pogodowych, które powodują zerwanie napowietrznych linii elektroenergetycznych....
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-