Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2019-07-09   |  Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09
Bridgestone po raz trzeci wspiera studentów z Lodz Solar Team
Ilustracja nadesłana (Media Forum )
Ilustracja nadesłana (Media Forum )

Bridgestone, największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy oraz sponsor tytularny Bridgestone World Solar Challenge 2019 już po raz trzeci wspiera Lodz Solar Team z Politechniki Łódzkiej. Zespół jako jedyny w historii reprezentuje kraj w prestiżowym wyścigu pojazdów zasilanych energią słoneczną, który odbędzie się w Australii w dniach 13 – 20 października.

Lodz Solar Team z Politechniki Łódzkiej wystartuje w wyścigu odnowionym samochodem elektrycznym napędzanym energią słoneczną - Eagle Two. W ramach współpracy, Bridgestone wyposaży zespół w nowoczesne opony Bridgestone Ecopia with ologic, zaprojektowane specjalnie do pojazdów zasilanych energią słoneczną. Opony są wąskie, ale posiadają stosunkowo dużą średnicę. To idealne rozwiązanie, by obniżyć opory stawiane przez opony, a tym samym zmniejszyć zużycie energii. Dzięki zastosowaniu specjalnych komponentów opona jest lekka, a mimo to wytrzymała i pracuje pod wyższym ciśnieniem. W produkcji bieżnika wykorzystano mieszankę gumy, która również wpływa na zmniejszenie oporów toczenia i zapewnia bardzo dobrą przyczepność.

- W tym roku w wyścigu Bridgestone World Solar Challange wystartują 53 drużyny z 24 państw Ich zadaniem będzie pokonanie blisko 3000 km z Darwin na północy Australii i przekroczenie linii mety w Adelajdzie na południu kontynentu. Trasę muszą pokonać w zaprojektowanych i skonstruowanych przez siebie pojazdach napędzanych energią słoneczną. Będzie to dla nich niesamowita przygoda, ale i ogromne wyzwanie – mówi Przemysław Trzaskowski, Regional PR & Communications Manager w Bridgestone East Europe.

Wyścig Bridgestone World Solar Challenge, który po raz pierwszy zorganizowano w 1987 roku, odbędzie się już po raz piętnasty. Uczestnicy ścigający się w trzech klasach: Adventure, Cruiser i Challenger będą rywalizować o tytuł najbardziej efektywnego samochodu zasilanego energią słoneczną.

Wspierając organizację wyścigu, Bridgestone chce promować swoją innowacyjną, przyjazną dla środowiska technologię „ECOPIA with ologic". Dzięki inicjatywom ekologicznym, Bridgestone wspiera młodych inżynierów z całego świata uczestniczących w wyścigu BWSC w ich dążeniach do kształtowania nowoczesnych technologii.

Kontakt dla mediów: Katarzyna Jędrachowicz, PR Manager, mobile: +48 506 597 329, e-mail: k.jedrachowicz@mediaforum.pl

 (gz)

Kategoria komunikatu:

Z życia branży

Źródło:
Media Forum Sp. z o.o

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.