Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2022-11-14
Dlaczego warto wprowadzić proces weryfikacji etykiet w trakcie druku?

Weryfikacja etykiet w trakcie druku to sposób na eliminację nieczytelnych kodów 1D i 2D. Zastosowanie rozwiązań umożliwiających taką walidację przynosi przedsiębiorstwom korzyści w postaci zmniejszenia ilości przestojów, reklamacji oraz zwrotów, powodowanych etykietami odbiegającymi od oryginału.
Dlaczego warto stosować rozwiązania do weryfikacji etykiet w trakcie druku?

Nieczytelne etykiety generują kosztowne przestoje linii technologicznych i transportujących, co wpływa na obniżenie wskaźników jakościowych oraz wydajnościowych, a także może skutkować opóźnieniami w realizacji założonego celu. Na etapie procesów sprzedażowych produkty z etykietą, która nie może zostać prawidłowo odczytana przez czytniki. stają się przyczyną zwrotów, reklamacji, czy też kar finansowych. W dalszej perspektywie przedsiębiorstwo może utracić zaufanie i wiarygodność w oczach kontrahentów.

Skutecznym rozwiązaniem pozwalającym wyeliminować wymienione wyżej problemy jest weryfikacja zgodności etykiety z oryginałem już na etapie druku. Urządzenia z wbudowanym aligatorem stanowią gwarancję czytelnej etykiety, co przekłada się na zmniejszenie ilości kosztownych przestojów w produkcji i procesach magazynowych, możliwość zwiększenia wydajności procesów poprzez ich automatyzację, a także zmniejszenie ilości zwrotów i reklamacji – a co za tym idzie – wzrost zaufania u kontrahentów. Może mieć to przełożenie na przyszłe zyski oraz możliwość dalszego rozwoju przedsiębiorstwa.

– Weryfikacja etykiet, które zostały już wydrukowane, świadczy o podjęciu zbyt późnej reakcji, dalej mamy bowiem do czynienia z marnotrawstwem czasu i zasobów związanych z koniecznością naprawienia powstałego problemu. Znacznie lepsze efekty daje weryfikacja etykiet już na etapie druku – zyskujemy wówczas pewność, że linię technologiczną opuszcza produkt z czytelną etykietą – tłumaczy Arkadiusz Krużycki, menedżer produktu w Etisoft.

W jaki sposób weryfikować poprawność druku etykiet?

Do weryfikacji poprawności druku etykiet wykorzystuje się drukarki przemysłowe z systemem walidacji. Urządzenie pozwala na sprawdzenie czytelności na etapie ich drukowania. Po wykryciu błędnie wydrukowanej etykiety zostaje ona oznaczona w sposób uniemożliwiający jej dalsze wykorzystanie, na przykład poprzez całkowity zadruk wybranym wzorem. Następnie urządzenie ponownie drukuje etykietę i weryfikuje jej poprawność. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie 100% poprawnie wydrukowanych etykiet. Zaawansowane rozwiązania umożliwiają również skuteczną walidację przy jednoczesnym zminimalizowaniu konieczności ingerencji operatora, co pozwala na wprowadzenie automatyzacji procesów. Drukarki przemysłowe z weryfikatorem kodów dają gwarancję, że kod zostanie tak samo odczytany na wszystkich urządzeniach, a także spełni wymagania branżowe. Jak to się robi w praktyce?

– Jeden z klientów firmy Etisoft, producent systemów i komponentów samochodowych, planował wdrożyć w zakładzie rozwiązanie gwarantujące całkowitą eliminację błędnego lub nieczytelnego kodu kreskowego. Celem było podniesienie jakości oferowanych usług oraz zapewnienie pozostałym uczestnikom procesu możliwości realizacji działań bez zbędnych przestojów powodowanych nieczytelnymi etykietami. Osiągnięto go poprzez zastosowanie przemysłowej drukarki kodów kreskowych z weryfikatorem kodów Printronix T8000 ODV-2D. Zaawansowany mechanizm odczytu sprawdza poprawność do 50 kodów kreskowych na jednej etykiecie, natychmiast po wydruku. Pozwala to uzyskać 100% poprawnie wydrukowanych oznaczeń. Po wdrożeniu rozwiązania opartego na weryfikacji etykiet ryzyko dostaw produktów z nieczytelnym kodem kreskowym zostało wyeliminowane – podkreśla ekspert.

Weryfikacja etykiet jeszcze na etapie druku stanowi znaczne ułatwienie w procesie produkcji, magazynowania oraz sprzedaży. Wpływa pozytywnie na wskaźniki wydajnościowe oraz jakościowe zakładów, a także pozwala zmniejszyć lub wyeliminować koszty związane z reklamacjami i zwrotami wynikającymi z braku możliwości prawidłowego wykorzystania produktów z nieczytelnymi etykietami. Pozwala to budować w oczach kontrahentów wiarygodność oraz wizerunek rzetelnego dostawcy, dbającego o jakość dostarczanych produktów.