Prostowniki

Nr 728658 z dnia 2019-06-03 INFORMACJA ARCHIWALNA

[zapytanie ponowione]: termin ważnośći do 25.06.2019

Dzień dobry,

Proszę o przesłanie oferty cenowej na poniższe pozycje (opis poniżej):
1. Prostownik do ładowania akumulatorów 230V/ 40V, min 100A (pkt. I opisu) - 1 szt.
2. Prostownik do ładowania akumulatorów 230V/ 24V, min 100A (pkt. I opisu) - 1 szt.
3. Prostownik 230V/ 24-40V z płynną regulacją w tym zakresie, 100A (pkt. II opisu) - 1 szt.

Opis:
I.
Prostowniki mają służyć do ładowania baterii używanych w pojazdach MPK Wrocław. Nie potrzebne jest wyposażenie w prąd rozruchu ponieważ nie uruchamiamy pojazdów w trybie awaryjnym.
Poniżej typ, rodzaj, podstawowe dane i firma produkująca baterie akumulatorów pracujące w poszczególnych typach pojazdów oraz zalecenia producenta przy ładowaniu wywiązanego podzespołu w pomieszczeniu akumulatorowni (dotyczy jednego kompletu):

1. 105Na/NWr – bateria niklowo-kadmowa KPH 100P (100Ah, 25 ogniw – 5 skrzynek po 5 ogniw) firmy FERAK
Napięcie w pełni naładowanej baterii 1,2V/ogniwo tj. 25x1,2V=30V.
Zalecane ładowanie baterii akumulatorów przez 10h prądem 20A(0,2 C5A). Wartość napięcia ładowania 1,4V/ogniwo.

2. 204WrAs – bateria niklowo-kadmowa KPH 100P (100Ah, 25 ogniw – 5 skrzynek po 5 ogniw) firmy FERAK
Napięcie w pełni naładowanej baterii 1,2V/ogniwo tj. 25x1,2V=30V.
Zalecane ładowanie baterii akumulatorów przez 10h prądem 20A(0,2 C5A). Wartość napięcia ładowania 1,4V/ogniwo.

3. 205WrAs – bateria niklowo-kadmowa 30V-FNC 2003HR (180Ah, 25 ogniw – 5 skrzynek po 5 ogniw) firmy HOPPECKE
Napięcie w pełni naładowanej baterii 1,2V/ogniwo tj. 25x1,2V=30V.
Wymagane ładowanie baterii akumulatorów prądem stałym I5 =36A przez 7,5h. Wartość napięcia ładowania 1,7V/ogniwo, przy ograniczonym prądzie do 1,5xI5=54A.

4. 205WrAs – bateria niklowo-kadmowa 30V-FNC 2403HR (220Ah, 25 ogniw – 5 skrzynek po 5 ogniw) firmy HOPPECKE
Napięcie w pełni naładowanej baterii 1,2V/ogniwo tj. 25x1,2V=30V.
Wymagane ładowanie baterii akumulatorów prądem stałym I5 =44A przez 7,5h. Wartość napięcia ładowania 1,7V/ogniwo, przy ograniczonym prądzie do 1,5xI5=66A.

5. Skoda 16T – bateria niklowo-kadmowa 19 MRX 230 (230Ah, 19 ogniw – 5 skrzynek po 3 ogniwa + 1 skrzynka z 4 ogniwami) firmy SAFT
Napięcie w pełni naładowanej baterii 1,26V/ogniwo tj. 19x1,26V=23,94V.
Zalecane ładowanie baterii akumulatorów przez 8h prądem 46A (0,2 C5A). Wartość napięcia ładowania 1,47V/ogniwo.

6. Skoda 19T – bateria niklowo-kadmowa 19 MRX 230 (230Ah, 19 ogniw – 5 skrzynek po 3 ogniwa + 1 skrzynka z 4 ogniwami) firmy SAFT
Napięcie w pełni naładowanej baterii 1,26V/ogniwo tj. 19x1,26V=23,94V.
Zalecane ładowanie baterii akumulatorów przez 8h prądem 46A (0,2 C5A). Wartość napięcia ładowania 1,47V/ogniwo.

7. Moderus Beta MF24AC – bateria niklowo-kadmowa 18-FNC 2603 HR (240Ah, 18 ogniw – 6 skrzynek po 3 ogniwa) firmy HOPPECKE
Napięcie w pełni naładowanej baterii 1,2V/ogniwo tj. 18x1,2V=21,6V.
Wymagane ładowanie baterii akumulatorów prądem stałym I6 =48A przez 7,5h. Wartość napięcia ładowania 1,7V/ogniwo, przy ograniczonym prądzie do 1,5xI6=72A.

WAŻNE!!! Prostowniki powinny umożliwić ładowanie jednorazowo dwóch kompletów baterii akumulatorów danego typu.

II.
Urządzenia do napędzania silników prądu stałego i silników asynchronicznych na wózkach do tej pory były oparte na spawarkach (prostownikach spawalniczych) np. BESTER SPB 315, przerobionych/dostosowanych we własnym zakresie przez Dział Energetyczno-Mechaniczny, w sposób umożliwiający zainicjowanie pracy jednego silnika obciążonego/sprzęgniętego z przekładnią napędową. Obroty takiego zespołu są w zakresie/granicy około 120-180obr/min.

Zakup dotyczy takich urządzeń zasilających, które spełniałyby warunki zasilania dla poniższych typów silników (podstawowe dane) mając na uwadze wykorzystanie niskich w/w obrotów:

1. Silnik prądu stałego Lta-220 – firma DOLMEL:
- prąd znamionowy In=150A,
- napięcie znamionowe Un=300VDC,
- prędkość znamionowa n=1890obr/min.,
- moc znamionowa Pn=40kW.

2. Asynchroniczny silnik trakcyjny STDa 200 L4A – firma EMIT SA:
- prąd znamionowy In=88A,
- znamionowe napięcie Un=380VAC,
- obroty znamionowe n=1917obr/min.,
- moc znamionowa Pn=50kW,
- współczynnik mocy cosφ=0,92.

3. Asynchroniczny silnik trakcyjny 12MLU 3436 K/4 – SKODA Electric s.r.o :
- znamionowy prąd fazowy If=174A,
- znamionowe napięcie międzyfazowe Uf=400VAC,
- obroty znamionowe n=1970obr/min.,
- moc znamionowa Pn=97kW,
- współczynnik mocy cosφ=0,87.

4. Asynchroniczny silnik trakcyjny STD225-4A – firma EMIT SA:
- prąd znamionowy In=109A,
- znamionowe napięcie Un=380VAC,
- obroty znamionowe n=1970obr/min.,
- moc znamionowa Pn=55kW.

ERRATA/DODATKOWE INFORMACJE:
- prostowniki powinny być zasilane z sieci 3-fazowej
- prostownik z pkt II Opisu ma służyć do sprawdzania podzespołów takich jak: luzowniki (zwalniaki) i hamulce szynowe. Luzowniki i hamulce szynowe wymagają do pracy prądu stałego o napięciu 40 V i natężeniu do 100 A.

Dotychczas zaproponowane rozwiązania dla każdej z pozycji (dla przybliżenia, o jakiej klasie i rodzaju urządzeń mówimy; producent może być inny):
poz. 1 - PBI 40/100 CW
poz. 2 - PBI 24/100 CW
poz. 3 - PBI 24-40/100 CW

Można opcjonalnie wycenić usługi:
- Uruchomienia na obiekcie (sprawdzenie urządzeń po transporcie i montażu, załączenie systemu, wykonanie testów);
- Szkolenie stanowiskowe przedstawicieli Zamawiającego (w przypadku kiedy nie można wykonać prac w trakcie uruchomienia)

Proszę także pamiętać o sprecyzowaniu formy płatności, ewentualnych kosztów transportu oraz czasu realizacji od momentu przesłania zamówienia do realizacji.

Lokalizacja:
dolnośląskie

Zapytaj o ofertę grupę odpowiednio dobranych firm z branży elektrotechniki i elektroenergetyki.
Wybierz dogodną dla siebie metodę złożenia zapytania:

Zostaw swój numer telefonu

Oddzwonimy

--LUB--

Szukasz dostawcy?

Poznaj najlepsze oferty

  1. Wypełniasz krótki formularz
  2. Przekazujemy Twoje zapytanie odpowiedniej grupie firm z branży elektrotechniki
  3. Porównujesz oferty i wybierasz najlepszą

Usługa jest bezpłatna

Szukam oferty jako:
(opisz, czego poszukujesz)
Dane kontaktowe: