Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2018-12-17   |  Ostatnia aktualizacja: 2018-12-17
Volvo i Skanska redukują emisję
Fot. Pixabay CC0
Fot. Pixabay CC0

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) i jego klient - Skanska, testowali rentowność projektu badawczego Electric Site. Miało to miejsce w ciągu ostatnich 10 tygodni w kamieniołomie Vikan Kross, w pobliżu Göteborga w Szwecji. Testy wykazały 98% redukcję emisji dwutlenku węgla, 70% redukcję kosztów energii i 40% redukcję kosztów operatora.

Na tym etapie redukcja całkowitych kosztów operacji jest tylko prognozą. Ponieważ prototypowe maszyny są częścią projektu badawczego i nie są dostępne na rynku, niemożliwe jest podanie dokładnych danych.

"W ciągu ostatnich dziesięciu tygodni osiągnęliśmy niesamowity postęp, wiele się nauczyliśmy i dostrzegliśmy ogromny potencjał rozwiązań w zakresie ochrony środowiska, wydajności, bezpieczeństwa i kosztów w zakładzie" - mówi Uwe Müller, główny kierownik projektu w dziale elektrycznym Volvo CE. Okres testów został przedłużony do końca roku.

Projekt Electric Site obejmuje osiem autonomicznych, akumulatorowo-elektrycznych nośników ładunku HX2, które transportują materiał z mobilnej kruszarki do wtórnej kruszarki statycznej. Prototypy używają baterii litowo-jonowej do zasilania dwóch silników elektrycznych napędzających maszynę, hydraulika z kolei napędzana jest przez dodatkowy silnik elektryczny. HX2 jest wyposażony w system wizyjny, który pozwala wykrywać ludzi i przeszkody w ich pobliżu. Może poruszać się po wcześniej zaprogramowanej ścieżce GPS.

Kolejna maszyna, hybrydowa ładowarka kołowa LX1 zapewniła ponad 50% poprawę zużycia paliwa w kamieniołomie, a także znaczną redukcję emisji i hałasu, w porównaniu do konwencjonalnych odpowiedników. Jej zadaniem było organizowanie stosów materiałów na miejscu. LX1 to seria hybrydowa, która zawiera układ napędowy składający się z elektrycznych silników zamontowanych na kołach, systemu magazynowania energii, znacznie mniejszego silnika wysokoprężnego i nowej architektury maszyny, w tym nowej konstrukcji jednostki podnoszącej.

(KB)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
volvoce.com; prnewswire.com

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :