
Urządzenia takie jak skutery czy deskorolki elektryczne rozszerzyły możliwości przemieszczenia się, ale spowodowały również problemy jeśli chodzi o przepisy drogowe i licencjonowanie. Society of Automotive Engineers (SAE) opublikowało swój najnowszy standard, dotyczący klasyfikacji pojazdów tzw. mikromobilności.
Annie Chang, szef New Mobility, SAE International, powiedziała: „Od napędzanych skuterów stojących po rowery elektryczne, mikromobilność szybko wplata się w tkaninę mobilności w mieście. Standard J3194 stanowi podstawę skutecznej komunikacji w tym zakresie zarówno dla miast, operatorów i producentów".
W dokumencie tym pojazdy podzielono na sześć grup pod względem cech fizycznych. Opisano ich masę, wymiary pojazdu, prędkość maksymalną i źródła zasilania. Standard został opublikowany przez Powered Micromobility Vehicles Commitee.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- engineering.com; sae.org

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Strefy Czystego Transportu w polskich miastach to zmiana obliczona na lata
Kraków to pierwsze polskie miasto, które podjęło próbę utworzenia Strefy Czystego Transportu (SCT) sięgającej jego granic administracyjnych....
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-