Brak zaufania konsumentów hamuje rozwój technologii SmartGrid

Choć w promocję technologii SmartGrid zainwestowano miliardy dolarów, wciąż nie cieszy się ona zaufaniem klientów.
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie amerykańskich, firm prawie 58% klientów nie słyszało o technologii SmartGrid. Natomiast ci, którzy wcześniej spotkali się z tą nazwą, często nie wiedzą, co to tak naprawdę jest. Ich wiedza na temat możliwości, które oferuje SmartGrid jest ograniczona.
Raport zawiera wnioski z obserwacji życia przecietnego amerykańskiego obywatela. Zwrócono szczególną uwagę na sposób w jaki sposób wykorzystuje energię oraz na znaczenie technologii SmartGrid dla codziennego życia i na jej przyszła rolę w sektorze usług w przeciągu najbliższych lat.
Ponadto w raporcie można znaleźć wskazówki, jak promować SmartGrid w przyszłości. Są tam szczegółowe, czysto marketingowe rady, w jaki sposób wzbudzić zainteresowanie odbiorcy, jak skutecznie podkreślić zalety inteligentnych sieci. Korzyści z nich czerpać będą zarówno odbiorcy jak i producenci.
Badanie przeprowadzono przez Price Waterhouse Coopers na grupie ok. 900 osób w Stanach Zjednoczonych.
Smart grid – inteligentne systemy elektroenergetyczne, w których istnieje komunikacja między wszystkimi uczestnikami rynku energiimająca na celu dostarczanie usług energetycznych zapewniając obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności oraz zintegrowanie rozproszonych źródeł energii, w tym także energii odnawialnej.
(ma)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- powerengineeringint

Komentarze (0)
Czytaj także
-
II Forum Przemysłu Energetyki Słonecznej– podsumowanie i wnioski
II Forum Przemysłu Energetyki Słonecznej odbyło się 21 maja br. w Poznaniu, podczas po raz pierwszy organizowanych targów energetyki odnawialnej...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-