Odpowiadano na pytania dotyczące oczekiwań związanych z korzystaniem z energii elektrycznej

Prawie 100 tysięcy mieszkańców Śląska wzięło udział w Pierwszym Śląskim Spisie Energetycznym. Nigdy wcześniej nie przeprowadzono Polsce tego typu badania na tak dużej grupie respondentów. Odpowiadali oni na pytania dotyczące oczekiwań związanych z korzystaniem z energii elektrycznej.
Mieszkańcy Górnego Śląska odpowiadali na pytania m.in. o wysokość rachunków, sposobu ich otrzymywania i opłacania oraz o ceny prądu. W ankiecie było także pytanie dot. zakupu tzw. produktów ekologicznych, tj. energii elektrycznej z OZE.
Respondenci mogli wybrać różne formy odpowiedzi: wypełniali formularz przesłany pocztą, odpowiadali w Punktach Obsługi Klienta oraz telefonicznie. Możliwe było także wypełnienie ankiety przez Internet. Czasem ankieterzy przychodzili osobiście do domów.
Spis został przeprowadzony przez spółkę handlującą energią na Śląsku, która trafiła do Grupy Tauron w grudniu ubiegłego roku (po przejęcia aktywów Górnośląskiego Zakładu Elektroenergetycznego.) W kwietniu firma ta zmieniła nazwę na Tauron Sprzedaż GZE (z Vattenfall Sales). Spółki sprzedażowe Grupy występują pod wspólnym logo Tauron Polska Energia.
- Celem Grupy Tauron w związku z przejęciem spółek GZE, w tym Tauron Sprzedaż GZE, było nie tylko pozyskanie ponad miliona nowych klientów i poszerzenie obszaru działania Grupy, ale i wykorzystanie potencjału i know-how. Znajomość oczekiwań 100 tys. mieszkańców Śląska, którą mamy dzięki Pierwszemu Śląskiemu Spisowi Energetycznemu, jest dla nas bardzo cenna - uważa Dariusz Lubera, prezes zarządu Tauron Polska Energia.
Niemal 60 % ankietowanych to mieszkańcy małych i średnich miast. Osoby z Katowic i Gliwic stanowiły ponad 20%.
- Mieszkańcy Śląska jasno określili swoje potrzeby i oczekiwania związane z energią elektryczną. Tauron jest nowym sprzedawcą energii na terenie Górnego Śląska, dlatego priorytetem było dla nas opracowanie oferty odpowiadającej wymaganiom klientów. Skonstruowaliśmy ją w taki sposób, aby każda z grup klientów - określonych na podstawie badań - mogła znaleźć coś dla siebie - podkreśla Zamasz, wiceprezes zarządu Tauron Polska Energia ds. handlowych
Z badań wynika, że Ślązacy myślą praktycznie i chcą zapewnić sobie bezpieczeństwo energetyczne. Ponad połowa ankietowanych (51%) pragnie gwarancji, że cena energii elektrycznej nie ulegnie zmianie przez dwa lub nawet trzy lata. Z myślą o tej grupie odbiorców powstał Produkt Bezpieczny, czyli gwarancja stałej ceny nawet na trzy lata, co pozwala zaplanować domowe rachunki z dużym wyprzedzeniem i nie martwić się zmianami cen na rynku energii. Aż 60 %. respondentów samodzielnie i regularnie podaje stan swojego licznika. Dzięki temu może uniknąć nadpłat i niedopłat na rachunkach.
Mieszkańcy Śląska chętnie używają także nowoczesnych form komunikacji. Rachunki za energię elektryczną na swój adres e-mail chce otrzymywać 32 %. Niewiele mniej, (28 %) przypominania drogą elektroniczną o terminie płatności. Dla tych klientów stworzono Produkt Internetowy, który zapewnia nie tylko obsługę elektroniczną (w tym e-faktury i przypomnień) ale także np. opcję e-odczytu, która pozwala uniknąć niedopłat bądź nadpłat.
Spis Energetyczny pokazał również, że mieszkańcy Śląska potrzebują różnego typu usług i serwisów, które zapewniają im szybki kontakt ze swoim sprzedawcą energii oraz sprawną i kompetentną obsługę. Na klientów Taurona czeka więc usługa Pomocny kontakt. To specjalna infolinia, na którą można zadzwonić 24 godziny na dobę w przypadku awarii instalacji elektrycznej lub sprzętu RTV/AGD. Można wtedy uzyskać dane kontaktowe sprawdzonych specjalistów w swojej okolicy, którzy pomogą usunąć usterkę.
Ze spisu wynika także, dla coraz większej grupy odbiorców ważne jest źródło energii.
- Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni wynikami badań w tym aspekcie. Niemal 30 proc. ankietowanych wie, że rozwiązania proekologiczne mogą być droższe, a mimo to zdecydują się na nie, jeśli będzie taka możliwość. Odpowiedzią na te oczekiwania jest "Produkt Ekologiczny". Klienci korzystający z niego zyskują pewność, że kupiona przez nich energia pochodzi w całości ze źródeł odnawialnych - i to w cenie zbliżonej do ceny energii wytwarzanej tradycyjnie - zauważa Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu Tauron Sprzedaż GZE.
Produkty odpowiadające oczekiwaniom wskazanym w Spisie Energetycznym będą na razie dostępne dla klientów górnośląskiej spółki sprzedażowej Taurona. - Planujemy przeprowadzenie spisu również w innych rejonach Polski. Opinie klientów są zawsze podstawą do rozwijania i udoskonalania działań we wszystkich obszarach - wyniki kolejnych spisów z pewnością wpłyną na oferty dla wszystkich klientów Grupy - mówi Dariusz Lubera.
Po przejęciu Górnośląskiego Zakładu Elektroenergetycznego Tauron stał się liderem na polskim rynku sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej. Grupa posiada 5,3 mln klientów.
(ma)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- nettg.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
II Forum Przemysłu Energetyki Słonecznej– podsumowanie i wnioski
II Forum Przemysłu Energetyki Słonecznej odbyło się 21 maja br. w Poznaniu, podczas po raz pierwszy organizowanych targów energetyki odnawialnej...
-
-
-
-