Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-03-23 | Ostatnia aktualizacja: 2009-03-23
Nowe europejskie regulacje dotyczące klas sprawności silników

Nowe europejskie regulacje dotyczące klas sprawności silników
Odpowiednie regulacje mają zabronić do roku 2011 wprowadzania na rynek silników o klasie sprawności poniżej klasy IE2, a po roku 2015 dozwolona ma być sprzedaż wyłącznie silników o wysokiej klasie sprawności IE3.
Jako alternatywa, po roku 2015 dopuszczone do sprzedaży będą również silniki o klasie sprawności IE2 pod warunkiem, że będą funkcjonować z napędami bezstopniowymi (variable speed drives).
Zapowiadane zmiany regulacji prawnych mają zaowocować oszczędnościami rocznego zużycia energii na poziomie 135 terawatogodzin do 2020 roku, co przekłada się na redukcję rocznej emisji dwutlenku węgla o 63 megatony. Dla porównania, oszczędności odpowiadają rocznemu zużyciu prądu w Szwecji.
Planowane zmiany analizowane są obecnie przez Parlament Europejski oraz Komisję Europejską, a formalne ich zatwierdzenie przez Komisję planowane jest na czerwiec 2009 roku.
Specyfikacja IEC 60034-30:2008 definiuje trzy klasy sprawności IE (International Efficiency) dla jednobiegowych, trójfazowych, klatkowych silników indukcyjnych, nie obejmuje przy tym jednak zasad ich implementacji, które z kolei są przedmiotem legislacji unijnych.
Te trzy klasy sprawności, to:
IE1 – standardowa sprawność (europejski odpowiednik, to EFF2)
IE2 – wysoka sprawność (europejski odpowiednik, to EFF1)
IE3 – bardzo wysoka sprawność – Premium
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Efektywne Wykorzystanie Energii w Napędach
Sprawność silników elektrycznych w dużym stopniu rzutuje na płacone przez użytkowników rachunki za energię elektryczną. Wyższa sprawność...
-
-
-