
Firmy Mitsubishi Corporation (MC), Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oraz Mitsubishi Electric Corporation (Mitsubishi Electric) rozpoczęły program M-tech Labo*1, czyli pokazowy system inteligentnej sieci elektrycznej. Opiera się on na wykorzystaniu akumulatorów w pojazdach elektrycznych do zasilania urządzeń i pomieszczeń zakładów przemysłowych. Cały program poprzedziła oczywiście faza badań laboratoryjnych.
Podczas przygotowywania projektu korzystano z sugestii Tokyo Institute of Technology. Ta nowa inicjatywa to część projektu KEIHANNA Eco-City Next-Generation Energy and Social Systems Demonstration Project, który jest jednym z czterech przedsięwzięć dotyczących inteligentnych sieci energetycznych, powadzonych pod zwierzchnictwem japońskiego Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu.
*1 System składa się z układu fotowoltaicznego (20kW), pięciu pojazdów elektrycznych z naładowanymi akumulatorami oraz używanych akumulatorów (łącznie 80kWh), które pozyskano z takich pojazdów.
Projekt ma na celu przedstawienie sposobu na odciążenie sieci energetycznej poprzez ładowanie akumulatorów w godzinach nocnych. Wtedy sieć jest najmniej przeciążona. Uzyskaną ze źródeł odnawialnych energię magazynuje się następnie w akumulatorach. Potem w czasie największego zapotrzebowania na elektryczność można ją pobrać i wykorzystać do zasilenie urządzeń oraz biur zakładów przemysłowych. Firmy MC, MMC oraz Mitsubishi Electric planują także wykorzystanie używanych baterii wymontowanych z pojazdów elektrycznych oraz innych rodzajów akumulatorów, zamiast znacznie droższych urządzeń. Znacząco zmniejszy to koszty oraz pozwoli na promocję ekologicznych rozwiązań technologicznych oraz pojazdów elektrycznych.
Wszystkie trzy firmy będą współpracować przy wdrażaniu projektu oraz czuwać nad właściwym wykorzystaniem zdobytej w ten sposób wiedzy na rzecz budowy bardziej zrównoważonej energetycznie społeczności. MC będzie odpowiedzialna za badania wykorzystaniem w branży energetycznej baterii pojazdów elektrycznych oraz używanych akumulatorów. MMC zajmie się analizowaniem wpływu procesów ładowania i wyładowywania na pojazdy elektryczne oraz gromadzenie niezbędnych danych pozyskanych z takich pojazdów. Mitsubishi Electric natomiast sprawdzi system, który może skutecznie wykorzystywać baterie pojazdów elektrycznych oraz używane akumulatory.
Struktura systemu składa się z dwóch części EIS: Electric vehicle Integration System (zarządzanie danymi pozyskanymi z pojazdów elektrycznych zapewniając efektywną utylizację ich akumulatorów i jednocześnie utrzymując ich gotowość do jazdy) oraz EMS: Energy Management System ( zarządzanie M-tech Labo w okresach różnego zapotrzebowania na energię elektryczną).
Całkowita moc maksymalna wynosi 50kW (układ fotowoltaiczny 20kW, 15kW transfer energii z pojazdu elektrycznego (3kW x 5 pojazdów elektrycznych), i 15kW transfer energii ze zużytego akumulatora (3kW x 5 akumulatorów))
(ma)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Mitsubishi

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Magazynowanie lub komplementarne wykorzystywanie energii elektrowni wiatrowych
W związku z problemem zmiennej siły wiatru rodzi się pokusa, aby energię uzyskaną w okresach wietrznych przechowywać do wykorzystania w okresach...
-
-
-
-