Przełomowe zamówienie na technologię prądu stałego (DC) dla jednostek pływających

ABB otrzymała zamówienie na zainstalowanie pierwszego na świecie rozwiązania, które wykorzystuje technologię prądu stałego (DC) dla jednostek pływających. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych nawet do 20 %
ABB podpisało umowę z firmą Myklebusthaug Management (właściciel jednostki). Zainstalowane urządzenia pozwolą, aby nowy przybrzeżny statek pomocniczy, konstruowany obecnie w Norwegii, pracował na najwyższym poziomie efektywności energetycznej, co pozwoli na zminimalizowanie emisji gazów cieplarnianych (do 20%).
W jednostkach z tradycyjnym napędem elektrycznym, napędy i stery strumieniowe są zasilane prądem stałym (DC), który pochodzi z obwodów prądu zmiennego (AC). Jednak proces ten zużywa ponad 80% całości wykorzystywanej energii. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB to istotny krok w kierunku optymalizacji napędu. Energię dostarcza tylko jeden obwód prądu stałego (DC), co przekłada się na znaczące oszczędności energii.
Pokładowa Sieć Prądu Stałego firmy ABB została uruchomiona już w maju 2011 roku. Jej celem jest zapewnienie wydajnych systemów dystrybucji energii oraz dostarczenie napędów elektrycznych przeznaczonych dla wielu rodzajów statków. Sieć została zaprojektowana na użytek jednostek pływających posiadających obwody niskiego napięcia. Technologię mogą więc wykorzystywać przybrzeżne statki pomocnicze, holowniki, promy i jachty.
„Dzięki temu rozwiązaniu statki będą gotowe maksymalnie zwiększyć swoje możliwości jeśli chodzi o oszczędności energii, stosując uzupełniające źródła prądu stałego (DC), takie jak panele słoneczne, ogniwa paliwowe i baterie połączone bezpośrednio z Pokładową Siecią Prądu Stałego na statku” – twierdzi Veli-Matti Reinikkala, Dyrektor Dywizji ABB Automatyka Procesowa. „Pokładowa Sieć Prądu Stałego pomoże statkom już od początku swojego funkcjonowania operować na najwyższym poziomie jeśli chodzi o zużycie paliwa przy jednocześnie niskiej emisji gazów”.
ABB przygotuje więc kompletny pokładowy system prądu stałego (DC). Dostarczy także wszystkie systemy zasilania, napędu i automatyki dla statku o długości 93 metrów. Ta jednostka pływająca może załadować 5000 ton różnego rodzaju materiałów z przeznaczeniem dla wyposażenia i budowy platform wydobywczych. Opracowany dla niej system będzie dostarczony zapewne w pierwszym kwartale 2013 roku.
Podstawową zaletą Pokładowej Sieci Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB to zmiana pracy silników. Nie muszą już pracować na stałych obrotach, a ich prędkość może być regulowana, aby zoptymalizować zużycie paliwa. Ciężar i gabaryty całego systemu elektrycznego mogą zostać zmniejszone o 30% bo nie trzeba będzie instalować dużych transformatorów i rozdzielni. Będzie więc więcej miejsca dla pasażerów lub ładunku. Ponadto zwiększy się możliwość rozmieszczania elementów systemu na statku.
Grupa ABB zatrudnia 135 000 pracowników w ponad 100 krajach świata. Specjalizuje się w technologiach dla energetyki i automatyki wykorzystywanych przez klientów przemysłowych jak i zakłady użyteczności publicznej.
(ma)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- ABB

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Co warto wiedzieć o agregatach prądotwórczych?
Wiele urządzeń nie toleruje nawet milisekundowych przerw w dostawie energii elektrycznej, innym bardziej szkodzą długotrwałe przestoje, dlatego...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
www.automatyka.plWycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-