- Koszt szkolenia:
- 2100
- Czas trwania:
- 2 dni
- Najbliższy termin:
- Nie został okreslony
Podczas warsztatów Audytor TPM opracowywane i tworzone są metody oceny efektywności procesu zarządzania obsługą techniczną zgodnie z filozofią TPM. Moduł ten obejmuje zagadnienia dotyczące przygotowania oraz przeprowadzenia oceny dojrzałości wdrażanych narzędzi w ramach poszczególnych filarów systemu TPM. Wdrożenie efektywnego procesu audytowania systemu TPM pozwoli na pełną kontrolę działań mających na celu poprawę niezawodności pracy maszyn i urządzeń poprzez integrację wszystkich pracowników w funkcjonowanie poszczególnych filarów TPM. W ramach integracji audyt ma na celu pokazania mocnych i słabych stron w wykorzystanie dostępnych zasobów w systemie TPM.
Cele:
– wypracowanie dobrych praktyk w ramach wdrażania poszczególnych filarów TPM,
– opracowanie standardów oceny dojrzałości systemu TPM,
– zbudowanie benchmarkingu TPM w obrębie zakładu, korporacji, branży,
– stworzenie procedury prowadzenia audytu systemu TPM,
– opracowanie metodyki opracowania raportów poaudytowych,
– wykształcenie audytorów wewnętrznych systemu TPM,
– stworzenie mapy pokazującej kierunek ciągłego doskonalenia w ramach systemu TPM,
– przedstawienie podstawowych koncepcji oceny systemu TPM,
– opracowanie scenariusza prowadzenia audytu systemu TPM,
– przedstawienie technik prowadzenia audytu na GEMBA.
1. Czym jest Audyt?
Definicja Audytu
Znaczenie procesu audytowania w przedsiębiorstwie
Jak wykorzystywać wyniki audytu w codziennej praktyce?
Audyt jako narzędzie do systemu doceniania zaangażowania pracowników w przedsiębiorstwie
2. Rola audytora
Rola audytora w systemie TPM
Jak powinien zachowywać się audytor podczas oceny poszczególnych filarów systemu TPM?
Kodeks postępowania audytora TPM
Audytor jako mentor systemu TPM
3. Kryteria oceny systemu TPM
Jak oceniać poszczególne filary systemu TPM?
Ocena opisowa czy punktowa?
Przegląd kryteriów oceny poszczególnych filarów zgodnie ze standardami JIPM
Metodyka tworzenia pytań kontrolnych do oceny poszczególnych filarów systemu TPM
Omówienie podstawowych koncepcji oceny systemu TPM
4. Benchmarking TPM
Czym jest benchmarking?
Czemu ma służyć benchmarking?
Budowa wewnętrznego systemu porównawczego uzyskanych wyników z audytu
Omówienie różnych rodzajów benchmarkingu: wewnątrzzakładowego, wewnątrzkorporacyjnego, międzyzakładowego, międzybranżowego
Metodyka tworzenia benchmarkingu wewnątrzzakładowego jak i międzyzakładowego
Wykorzystanie uzyskanych wyników do tworzenia strategii zarządzania obsługą techniczną
5. Raport poaudytowy
Czym jest raport poaudytowy?
Jakie informacje umieszczać w raporcie?
Budowa raportu
Metodyka tworzenia raportu poaudytowego
Raport jako kierunkowskaz podejmowanych działań doskonalących w ramach prowadzonych zadań systemu TPM
Warsztat 1. Planowanie dnia audytowego
Tworzenie scenariusza przeprowadzenia oceny systemu TPM
Planowanie poszczególnych sesji prowadzonego audytu
Tworzenie szczegółowej agendy audytu
Tworzenie scenariuszy na sytuacje trudne
Warsztat 2. Budowa list kontrolnych poszczególnych filarów TPM
Opracowanie pytań kontrolnych dla poszczególnych filarów systemu TPM
Opracowanie systemu pomiaru dojrzałości
Budowa matrycy benchmarkingowej różnego typu
Opracowanie standardowych formularzy audytowych
Stworzenie ankiety oceniającej postawę pracowników przedsiębiorstwa
Przygotowanie pakietu dokumentacji audytowej
Warsztat 3. Tworzenie struktury raportu
Budowa raportu po audytowego
Określenie poszczególnych rozdziałów raportu
Zastosowanie narzędzi wizualizacji do prezentacji wyników
Wstępne przygotowanie raportu (dokument jak i prezentacja)
Warsztat 4. Przeprowadzenie audytu TPM
Praktyczne przeprowadzenie audytu na podstawie stworzonych list kontrolnych
– Ocena funkcjonowana Strategii TPM
– Ocena funkcjonowania filaru FI
– Ocena funkcjonowania filaru zarządzania niezawodnością
– Ocena funkcjonowania filaru PM
– Ocena funkcjonowania filaru AM
– Ocena funkcjonowania filaru Szkoleń i Treningów
– Ocena funkcjonowania filaru Planowania i Harmonogramowania Pracami TPM
Prowadzenie wywiadów z pracownikami poszczególnych działów
Warsztat 5. Tworzenie raportu z przeprowadzonego audytu TPM
Opracowanie wyników z list kontrolnych
Stworzenie mapy mocnych stron systemu TPM
Stworzenie mapy potencjałów do doskonalenia systemu TPM
Opracowanie wyników ankiet z przeprowadzonych wywiadów z pracownikami
Stworzenie planu działań do dalszego doskonalenia systemu TPM
Warsztat 6. Prezentacja wyników audytu
Tworzenie prezentacji z wynikami zawartymi w raporcie
Budowa scenariusza prowadzenia prezentacji wg modelu 3 aktów
Przypisanie ról podczas prezentacji wyników
Zaprezentowanie wyników przed dyrekcją zakładu
Moderowanie panelu dyskusyjnego po przeprowadzeniu prezentacji
Metody radzenia sobie z trudnymi nieprzewidywalnymi sytuacjami
Najbliższe terminy tego szkolenia
Obecnie nie ma wyznaczonych terminów tego wydarzenia. Jesteś zainteresowany tym tematem? Skontaktuj się z firmą
Porównaj ofertę z innymi dostawcami
To proste! Uzupełnij formularz i poznaj najlepsze oferty dostawców z branży elektrotechniki i elektroenergetyki.
Organizator
WoMa Solution
- Adres: Arkadia 8, 67-100 Nowa Sól
-
Nr telefonu: 502 633 695
Nr telefonu: +48 68 41 41 582
-
Faks: +48 68 41 41 583
Przy kontakcie powołaj się na portal elektroinzynieria.pl